Foto: Flickr
Evo zato devet pametnih načina da svaki roditelj svoje dete nauči organizaciji:
Ograničite broj stvari koje dete ima
Neka deca se lako odvajaju od stvari dok su neka mnogo napornija i hoće sve da zadrže samo za sebe. Ako vaše dete spada u ovo drugu grupu, ponudite mu njegovu fioku ili orman – jedno mesto samo za njegove stvari.
Dopustite detetu da zadrži šta god želi dok god može da stane u fioku ili orman.
Tražite od dece da vam pomognu
Ohrabrite i motivišite decu da se uključe u organizaciju tako što će vam pomoći da se svi spreme pre nego što izađete iz kuće ujutru. Uključite ih i u stizanje do cilja – neka i deca razmisle koji je najbrži put do odredišta. Ubacite i poneki zadatak poput toga šta ne sme da se zaboravi u kolima i slično.
Pretvorite sve u igru jer tako deca najbolje uče.
Dodelite svakoj igrački jasnu vrednost
Poslužite se A-B-C-D metodom određivanja prioriteta za sve pa i za igračke:
- „A“ igračke su one omiljene koje dete obožava i stalno se igra sa njima. (za detetov pojam onoliko često koliko se jede ili peru zubi)
- „B“ igračke su one sa kojima se prilično igra . (onoliko puta koliko se ide u supermarket npr.)
- „C“ igračke su one sa kojima se dete ne igra baš često. (onoliko puta koliko slavi rođendan ili praznike)
- „D“ igračke su one sa kojima se dete uopšte ne igra a D znači „donirati“!
Pokažite deci da igračke A i B drže tamo odakle uvek mogu lako da ih uzmu ali i gde mogu lako da ih vrate, a da igračke C stoje na višim policama ili u kutijama.
Komentari 0