Takođe, u sedištu će morati da se vozi svako dete dok ne dostigne 135 centimetara, a taj uzrast oni dostižu do 12 godina.
Ovo, naime, kako piše „Telegraf“, predviđaju izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, koje bi u skorije vreme trebalo da se nađu pred ministrima u Vladi Srbije a zatim i pred poslanicima u Parlamentu.
„Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđaju da će kazne za nevoženje deteta u sedištu povećaju i da budu i do 120.000 dinara„, kaže direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
Zakon o bezbednosti saobraćaja kaže da dete do tri godine starosti mora da se prevozi u bezbednosnom sedištu, nikako u krilu. I ova odredba biće promenjena, jer će u sedište morati sva deca do 135 centimetara, dok je u drugim zemljama ta odredba i do 150. Primera radi, dete od tri godine obično je visine 97 centimetara.
Prema sadašnjim odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja kazna za prevoz dece u krilu ili na prednjem sedištu a bez auto-sedišta, je od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora, uz šest kaznenih poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje tri meseca. Kazne mogu biti i veće ako je izazvana saobraćajna nezgoda.
Podsetimo, akcija besplatnog pregleda autosedišta pokazala je zabrinjavajuće podatke da dečija sedišta nisu pravilno pričvršćena.
U akciji je provereno 27 sedišta. Trećina pregledanih sedišta nije bila postavljena po uputstvima proizvođača, a čak dve trećine, iako su bila postavljena po uputstvima, nisu bila dovoljno pričvršćena. Ovo je rezultat kontrole koju su obavili stručnjaci Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja u okviru kampanje „Bezbednost nikada nije na odmoru“, koja je sprovedena tokom prethodnog leta.
U toku kontrole stručnjaci su naišli na nezanemarljiv broj automobila u kojima deca nisu bila vezana uopšte.
Za razliku od drugih evropskih zemalja i regiona, prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, u Srbiji samo 32 odsto roditelja dece do tri godine koristi autosedište za svoje mališane, a čak 90 odsto njih nepravilno ga postavlja u automobil. Najveći razlog za to je neinformisanost o tome koliko su autosedišta važna za bezbednost dece u saobraćaju. Bezbednosna dečija auto-sedišta, upravo, smanjuju rizik od povreda dece i do 70 procenata.
Petoro dece poginulo je na putevima u Srbiji od početka godine, a u poslednje tri godine dvostruko je povećan broj mališana koji su život izgubili kao putnici u vozilima.
Naravno i treba, sve u cilju bezbednsti jer deca su ipak najvaznija u svemu. Medjutim, niko nikada ne skrece paznju na bebe koje se iz porodilista do Beograda i Tirsove bolnice prevoze bez sedista kada ih tamo neka medicinska sestra drzi u krilu omotanom cebencetom. Ti saniteti idu velikim brzinama na autoputu, roditelji nisu prisutni i vrlo cesto se u slucaju udesa zavrsava kobno po detetu. SKrecem I apelujem DA SE I PO TOM PITANJU UVEDU DRASTICNE KONTRLE, daklene samo roditelje koji prevoze svoju decu vec i santitete…Sto je jos strasnije od svega njih policija uopste i ne zaustavlja