Dr Ranko Rajović: 5 roditeljskih grešaka koje usporavaju razvoj inteligencije kod deteta

Dr Ranko Rajović: 5 roditeljskih grešaka koje usporavaju razvoj inteligencije kod deteta

Poznati stručnjak za rano podsticanje dečje inteligencije objašnjava kojim čestim greškama roditelji mogu negativno da utiču na prirodni razvoj inteligencije kod deteta

igraju sami

Roditelji često, iz najbolje namere, prave greške koje mogu loše da utiču na razvoj inteligencije njihovih mališana.

“Inteligencija nije nasledna, nasleđuje se samo potencijal kojeg treba aktivirati, a u tom smislu je najvažnija rana stimulacija u prvim godinama života deteta, dok najveći uticaj na njega imaju upravo roditelji”, ističe dr. Ranko Rajović, autor NTC sistema učenja, koji se primenjuje u vrtićima i školama u 14 država Evrope.
Lekar, specijalista interne medicine iz Srbije, koji se niz godina bavio istraživanjima u području neurofiziologije i neuroendokrinologije, član je međunarodnog odbora Mensa za darovitu decu i saradnik UNICEF-a, te sve popularniji stručnjak za rani razvoj inteligencije.

Kojim čestim greškama roditelji mogu negativno da utiču na prirodni razvoj inteligencije kod deteta, objasnio je na jednom od svojih predavanja u Zagrebu, u organizaciji izdavačke kuće Harfa:

Ružičasta soba

Beba u prvih mesec dana vidi sve mutno, kao da ima dioptriju +20, i primećuje jedino jake kontraste. Umesto jednoličnih, ružičastih ili plavih interijera, u dečju sobu trebalo bi barem u tom prvom razdoblju staviti tamne zavese ili tapete koje će biti kontrast, poručuje dr. Rajović.

Sprečavanje igre na podu

Dok dete puzi, rukama se oslanja na pod, a takav pritisak na dlan aktivira određene delove mozga koji su važni za kasniju inteligenciju. Neki roditelji brzo podižu dete s poda, ne žele da se isprlja ili rukama unese u usta neku prljavštinu ili nešto što nađe na podu. Ali faza puzanja je jako kratka i ako se tada ne dogodi specifična stimulacija dlana, propušta se dobra prilika za razvoj mozga.

2
Ostavi komentar

Povezani članci