Kao što pre svakog sportskog treninga treba najpre zagrejati mišiće tako se moramo pripremiti i za svaku pojačanu mentalnu aktivnost, kaže trener mentalnog aktiviranja Sanja Crljen, koja je vežbe prvo predstavila nastavnicima, a potom radila sa decom.
„Treniramo dve osnovne komponente radne memorije, a to su brzina prerade informacija u mozgu i raspon kratkoročne memorije. Možete, uzeti u novinama jedan mali članak i reći sebi precrtaj svako malo ‘e’ najbrže što možeš i prebroj istovremeno koliko si ih pronašao“, kaže Sanja Crljen.
Za vežbe nije potrebno posebno predznanje i deca ih lepo prihvataju.
„Ovde ima jedna vežbica, tu pišu boje, ali obojene su drugom bojom. Ne treba mi da čitamo tu reč nego treba da čitamo boju kojom je obojena reč. Ovde piše žuta, a treba da čitamo crna“, objašnjava Simona Milutinović, učenica trećeg razreda Prve obrenovačke osnovne škole.
„Na ovom papiru je jedan zadatak, tu treba da pratimo brojeve od jedan do 70 a onda treba da pratimo brojeve od 70 do jedan unazad, ali treba da pratimo samo očima ne sa olovkom i treba da radimo najbrže što možemo“, ističe Janja Miljić,takođe učenica trećeg razreda.
Vežbe poput ovih deca su radila dve nedelje, svakodnevno, pet minuta na početku prvog časa i pet minuta posle velikog odmora jer im je pažnja tada obično bila smanjena.
„Moj utisak kao učitelja je da su veoma zanimljive, da se mogu primenjivati na svim vrstama časova i da, kako su deci dopadljive, oni nisu ni svesni igraju se a podižu svoj nivo budnosti i koncentracije“, smatra učiteljica Vesna Krstić.
.
Izvor: RTS
Komentari 0