Svaki dvadeseti roditeljski par priznao je da je pisanje školskih zadataka uzrok svadja u kuci najmanje tri puta mesecno. Prepirke izbijaju uglavnom zbog načina rešavanja zadataka, zbog toga što jedan roditelj ne pomaze dovoljno ili što se, naprotiv, previše meša.
Anketa, kojom je bilo obuhvaceno 2.000 roditelja s decom uzrasta od pet do 15 godina, pokazala je da je vecina roditelja (67 odsto) spremna da pomogne sinovima i cerkama, ali da najcešce završe tako što sami rade zadatke.
Sedamdest odsto ispitanika kazalo je da im deca rado prepuštaju pisanje domaćih zadataka, često ostavljajući ih same nad knjigom dok se ona bave nečim drugim.
„Postoji razlika izmedju pomaganja i rešavanja celih zadataka. Pisanje domaćih zadataka umesto dece nije dobra ideja“, kazao je za londonski „Telegraf“ predstavnik britanskog Udruzenja direktora škola, koji smatra da decu treba pustiti da sama pišu domaći, jer je to deo procesa učenja.
Njegovo mišljenje je da roditelji rade zadatke kako bi svoju decu pokazali u što boljem svetlu, što je potvrdilo i istraživanje.
Naime, četiri od deset ispitanika reklo je da doživi pravo ushićenje kada njihovo dete dobije odličnu ocenu za domaći koji su mu pomogli da reši, dok je jedna trećina navela da se sami roditelji takmiče izmedju sebe, kao i sa drugim roditeljima oko domaćih zadataka.
Jedna četvrtina ispitanika je, pak, izjavila da su zadaci koje njihova deca rešavaju kod kuće previše teški, dok je 65 odsto njih priznalo da je bilo situacija kada nisu umeli da pomognu svojim mališanima.
Istraživanje je pokazalo i da mnogi roditelji, baš kao i njihova deca, osećaju nelagodu zbog domaćih zadataka.
Gotovo petina roditelja kazala je da su se povremeno mučili sa zadacima, dok je jedna trećina rekla da su se osećali „glupo“ jer nisu znali kako da ih reše.
Izvor: B92/TANJUG
Komentari 0