Školice su posvećene podsticanju ranog razvoja dece uzrasta od 1 do 6 godina i obuhvataju šest naslova: Zekina školica (za decu uzrasta godinu dana), Кucina školica (uzrast 1-2 godine), Macina školica (2-3 godine), Ježićeva školica ( 3-4 godine), Medina školica (uzrast 4-5 godina) i Sovina školica (uzrast 5-6 godina). Autori su Simeon Marinković i Slavica Marković, a ilustratorka Evelina Daneva Rajninger.
Serija je 2018. godine na Sajmu knjiga u Frankfurtu dobila nagradu za najbolji evropski udžbenik u kategoriji predškolaca.
U svakoj od šest knjiga centralna figura je lik životinje (zeka, kuca, maca, meda, ježić, sova) koju pratimo kroz različite situacije poznate deci. Te situacije praćene su pesmicama, pričama, brojalicama, a ilustrovane su nežnim, duhovitim i funkcionalnim ilustracijama čija složenost raste iz knjige u knjigu. Na tekstove se naslanjaju zadaci za dete koji odgovaraju njegovim potrebama i interesovanjima u tom uzrastu, kao i različita pitanja koja roditelji mogu da postave deci i koja inspirišu da se razgovor s decom dalje nastavi i da se smisle nove aktivnosti.
Prve dve knjige, za decu najmlađeg uzrasta, podstiču dete da sluša ono što mu roditelj čita, da pokazuje gde je šta na slici, uočava sličnosti i razlike, ponavlja stihove, peva, uočava sličnost između onoga što rade junaci i onoga što samo radi. Od treće knjige kreću još i crtanje, bojenje, grafomotorni zadaci, rešavanje jednostavnih problema, klasifikovanje objekata po različitim kriterijumima, početne veštine pisanja i mnoge druge aktivnosti koje su prilagođene mogućnostima svakog uzrasta.
Posebna vrednost ovih knjiga je to što svaka ima uvod namenjen roditeljima i osobama koje rade s decom. To su svojevrsni vodiči kroz razvojna dostignuća karakteristična za dete datog uzrasta u domenu opažanja, mišljenja, govora, saznavanja fizičke i socijalne sredine i razvoja fine motorike, u skladu sa savremenim saznanjima razvojne psihologije o toku razvoja dece predškolskog uzrasta. Istovremeno, odraslima su sugerisane mnoge aktivnosti koje mogu da praktikuju da bi kod deteta podstakli pomenute segmente razvoja. Na taj način roditelji i vaspitači dobili su pouzdan putokaz kako da vreme uz knjigu provedu na najkorisniji mogući način.
Komentari 0