Foto: Canva
Norme razvoja deteta u starosti od sedam godina
Telo deteta od sedam godina prolazi kroz mnogo promena: promene proporcije, aktivno se razvija i raste, sistem se menja, počeći od lokomotornog, nervnog, imunog, respiratornog i kardiovaskularnog sistema. Mišići nisu još u potpunosti razvijeni, tako da dete nesigurno drži olovku i često se žali na umor u zglobu. Kičma je dugo vremena izložena statičkom opterećenju, tako da je važno da se prati detetov položaj. Glavne promene odnose se na nervni sistem – moždani sistem se povećava, reakcije unutar njega postaju složenije.
Normalan razvoj performansi deteta u sedmoj godini:
Prosečna visina – od 115,4 cm do 126.9 cm;
Veličina stopala – 34 kod dečaka, 32 kod devojčice;
veličina odeće – 32/34;
Prosečna težina – od 20.1 kg do 26,5 kg.
Postoji osnovna lista koja definiše šta treba da zna dete od 7 godina:
svoje puno ime i prezime, starost, datum rođenja, adresu, grad, zemlju, planete;
puna imena roditelja, bliskih srodnika, njihove rođendane i profesije;
dane, nedelje, mesece, godišnja doba;
divlje i domaće životinje, insekte, ptice, vodeni život;
Povrće, voće, bobičasto voće, biljke, drveće, cveće;
priče, pesme, nazive geometrijskih tela;
Brojeve do najmanje 10;
Znake plus i minus, kako da ih koriste;
Srpsko ili drugo pismo;
napred i nazad ;
boje i nijanse;
ukazivanje na pravac;
Ako vaše dete još nije ovladao sve ovo, raditi i dalje sa njim. Redovna obuka i pozitivan stav će pomoći detetu u njegovoj daljoj edukaciji i vaspitanju.
Šta dete od sedam godina mora biti u stanju da uradi
Nije neophodno da dete u svim aspektima bude neprikosnoveno. Glavna stvar je da dete ovlada osnovnim veštinama, kako bi moglo normalno da živi, kreće se, igra i uči:
Neke od osnovnih veština su:
da čita slogove;
prepričava tekst u ispravnom redosledu;
da opisuje predmete i radnje koje vidi na slici.
da razlikuje samoglasnike i suglasnike
da ima koncentraciju od 30. do 40. min;
pronađe razlike i sličnosti u objektima, slikama;
rešava zagonetke
da crta tako da se jasno vidi i prepozna šta je nacrtano;
da prepozna boje i nijanse;
da koristi makaze i stvara makete.
Dete će mnogo naučiti u školi, ali će mu svakako biti lakše ako neke veštine savlada unapred. Kućno okruženje je opuštenije. Dete nije vremenki ograničeno, i ne radi pod pritiskom da nešto neće stići da uradi ili završi. A to može dovesti do toga da se dete uplaši i izgubi motivaciju i samopoštovanje. Ektremne manifestacije su – odbacivanje lekcija i oklevanje da idu u školu. Budite pažljivi sa svojim detetom i budite sigurni da proverite nivo spremnosti pre upisivanja u prvi razred. Često se dešava da su devojčice mnogo vrednije od dečaka, da brže pokupe igračke, operu ruke, obuku se, i slično. Otac je taj koji treba da usadi pravila muškog ponašanja: da štiti slabije, da pomognu devojčicama i pomognu starijima. Naravno, ovo je otac figura. On je bio taj koji stvara u glavama sina u svesti, “šta je dobro a šta je loše.”
Pripremila Slađana Pantović
Komentari 0