Napisao Andre Žiordan
Odrasli koji rade s decom treba da im pomognu u ovladavanju veštinama neophodnim kako u školi tako i kasnije u životu.
Pomažući detetu da bolje uči i da se bolje organizuje, podstaći ćete njegovo osamostaljivanje, a želja za učenjem pratiće ga tokom čitavog školovanja, ističe Andre Žiordan, autor veoma korisne knjige Učim da bolje učim. Za starije osnovce, koja je nedavno objavljena u izdanju Kreativnog centra. Andre Žiordan je profesor na Univerzitetu u Ženevi, doktor nauke o obrazovanju i pisac nekoliko veoma popularnih knjiga o učenju. Sa Sonjom Varnije, profesorkom koja nastoji da svakodnevno smišlja razne aktivnosti kako bi učenicima pomogla da bolje uče, napisao je i priručnik Učim da bolje učim. Za mlađe osnovce, objavljen u izdanju Kreativnog centra pre dve godine.
Kako poboljšati pamćenje i koncentraciju? Kako raditi domaće zadatke delotvorno i bez stresa? Kako uspešnije rešavati kontrolne zadatke? To su neka od pitanja koja deca i roditelji često sebi postavljaju, a knjiga Učim da bolje učim. Za starije osnovce daje odgovore na njih. Ovaj priručnik sastavljen je od pet delova (Učim o sebi, Učim da bolje učim, Stičem posebna znanja, Učim da se bolje organizujem i Učim da se otvaram prema drugima), a svaki od njih sadrži oko deset odeljaka posvećenih razvijanju određene sposobnosti, veštine ili umeća pomoću niza aktivnosti. Svaki odeljak obuhvata uvodni deo, u kojem se čitaocu objašnjava važnost određene veštine, sposobnosti ili umeća (postavljanje ciljeva, motivacija, bolje pamćenje, samostalnost, briga o sebi, tehnike učenja, organizacija slobodnog vremena, razumevanje nastavnika, drugara i roditelja itd.), a zatim se pružaju veoma konkretni predlozi i saveti o tome kako se data veština, sposobnost ili umeće može poboljšati (pravljenje beležaka i mapa uma, osmišljavanje projekata, traženje pravih informacija, korišćenje udžbenika i rečnika itd.).
Zahvaljujući ovoj knjizi koja obuhvata 41 praktični odeljak, učenik će moći da uvidi kako postoje različiti načini učenja i da pomoću kratkih testova otkrije onaj koji mu najviše odgovara, da otkrije i iskoristi svoje jake strane, da prepozna svoje slabosti i greške i nauči kako da ih otkloni, da poboljša svoje odnose s drugima i da se oseća dobro.
Na kraju knjige roditelji će pronaći deset saveta o tome kako da pomognu svom tinejdžeru da se izgradi i kako da poboljšaju međusobni odnos. Ove ideje će pomoći roditeljima da bolje razumeju detetove potrebe i daće im predloge o tome kako da se ponašaju u određenim situacijama.
Obe knjige Učim da bolje učim – i ona namenjena mlađim osnovcima i ona za starije osnovce – objavljene su u ediciji Mala psihologija. Ona obuhvata izdanja koja decu u periodu odrastanja upućuju na to kako da se suoče s raznovrsnim problemima i razreše ih na najbolji mogući način. Posebnu prednost ovih knjiga, pa tako i priručnika Učim da bolje učim, čine jasna objašnjenja i delotvorni saveti, kao i to što su pisane jednostavno, pa ih deca mogu lako razumeti.
Komentari 0