Foto: Pixabay
Deca, škola, maske, učionica, igralište, nastava, razmak, odstojanje, socijalna distanca, koronavirus
Ljuta trka za peticama – tako bi se ukratko mogla opisati atmosfera ovih dana u školama. Kako se bliži kraj prvog polugodišta, tako se ova trka zaoštrava, pričaju nam prosvetari. Pritisci na nastavnike rastu kako bi mnogim đacima zaključili i veće ocene od onih koje znanjem zaslužuju.
Ali, i nevezano za te pritiske, nastavnici su zbog korone ovog polugodišta morali da spuste kriterijume u ocenjivanju za čak 40 odsto, kaže Milorad Antić iz Foruma srednjih stručnih škola.
– U razgovoru sa nastavnicima i direktorima škola, došlo smo do zaključka da smo skoro svi morali da spustimo kriterijume u ocenjivanju za 40 do 50 odsto. Razlog je taj što je znanje đaka znatno oskudnije zbog onlajn nastave i učenja od kuće. Ono što su đaci pre korone znali za trojku ili četvorku, sada ocenjujemo peticom – navodi Antić
Kriterijumi su se spuštali i godinama pre korone, upozorava Aleksandar Markov iz Foruma beogradskih gimnazija, a onda je onlajn nastava dodatno pogoršala rezultate.
– Učenici u Beogradu su od treće nedelje septembra do pre tri nedelje išli po kombinovanom modelu, što znači da su jedan dan bili u školi a drugi kod kuće. Kada su kod kuće, oni se ponašaju kao da su na raspustu i tu od ozbiljnog učenja nema ništa – objašnjava Markov.
On je već istakao da je decembar paklen mesec za nastavnike jer tada kreće trka za ocenama i pritisci sa svih strana.
– Pritiske vrše roditelji, ali i direktori škola, kojima je stalo da bude što više visokih ocena i da škola bude na dobrom glasu – dodaje on.
Đaci su inače ove godine zbog pandemije imali i produžen jesenji raspust, pa ih u drugom polugodištu očekuju tri dana nadoknade.
Shodno spuštanju kriterijuma u školama, pretpostavlja se i da će mala matura biti olakšana kao i prošle godine. Tada je na testu bilo najviše zadataka „otvorenog tipa“, sa ponuđenim odgovorima, pa je osmacima tako omogućeno da na završnom ispitu ostvare bolje rezultate.
– Treba imati u vidu da se školska 2020/2021. godina odvijala u posebnim uslovima pandemije kovid 19, koje su diktirale promenu organizacije nastave i učenja i uvođenje nastave na daljinu. Takvi uslovi su doveli do redukcije određenih delova gradiva. Shodno tome, ispitni zadaci su prilagođeni kako po sadržaju, tako i po formi, na način da su pitanja „otvorenog” tipa bila prevedena u zadatke sa ponuđenim odgovorima, gde god je to bilo moguće – navodi se u najnovijem izveštaju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.temom obrazovanja.Kakav je rad sa decom takvi su i rezultati.
Telegraf
Komentari 0