Foto: Canva
Kineski istraživači su proučavali 530 učenika starosti između 10 i 18 godina da vide da li su bili žrtve roditeljskog ignorisanja zbog upotrebe telefona.
Deca koja su imala roditelje opsednute telefonom pokazala su veće simptome depresije prilikom popunjavanja upitnika od onih koji su dobili pažnju.
„Roditeljski fabing je fenomen u kojem roditelji koriste svoje mobilne telefone u interakcijama između roditelja i dece u kojema se dete oseća isključeno“, objašnjavaju istraživači u studiji objavljenoj u časopisu „Journal“.
Primeri roditeljskog fabinga uključuju redovno proveravanje telefona tokom obroka i mogućnost da uvek vidite ekran i obaveštenja koja vam pristižu.
Kineska studija je zamolila studente da popune upitnik, rangirajući njihovu percepciju roditeljske topline i odbacivanja.
Deca u studiji bila su uzrasta od deset do 18 godina, sa prosečnom starošću od 13 godina.
Upitnik je postavio razna pitanja za procenu upotrebe telefona njihovih roditelja.
Jedno pitanje je, na primer, glasilo: „Tokom tipičnog obroka sa mojim roditeljima, moji roditelji izvlače i proveravaju svoje mobilne telefone“, a učesnici su to ocenili na skali od jedan do pet. Jedan je bio ‘nikad’, a pet je ‘svaki put’.
Druga izjava na koju su učesnici morali da odgovore bila je: „Moji roditelji stavljaju svoje mobilne telefone na mesta gde ih mogu videti kada smo zajedno“.
Zatim je istim učenicima dat poseban upitnik da se proceni njihov nivo depresije.
Istraživači objašnjavaju da su u svom istraživanju postavili 20 pitanja i da su učenici rangirali svoje simptome depresije u protekloj nedjelji na skali između jedan i četiri. Na ovoj skali, jedan je bio izjednačen sa nimalo, a četiri je bio „mnogo“.
Kada su akademici procenili ove podatke, otkrili su da što više vremena roditelji provode na svojim uređajima kada su u blizini svoje dece, veća je verovatnoća da će deca razviti depresiju.
Deca roditelja koji su vezani za svoje telefone osećala su se odbačeno i doživljavali su manje topline od strane svojih roditelja, za koje misle da su više zainteresovani da zure u ekrane nego u njih, prenosi Dailymail.
Komentari 0