Neka i vaše dete postane poznato“, glavna je poruka flajera koji poziva decu da se upišu u TikTok školu, pođe u korak sa vremenom i stekne značajne veštine da bi se sutra bavili „najtraženijom profesijom“, kako je velikim slovima naznačeno na oglasnom materijalu.
U Srbiji se otvara TikTok škola, a čak 30% dece želi da bude influenser kad poraste
„Došlo je digitalno doba, gde se najveća zarada nalazi upravo na internetu i društvenim mrežama. Preko 30% dece se izražava da žele da budu influenseri kada porastu“, detaljnije je objašnjeno na promotivnom flajeru, a onda je na kraju ostavljen broj telefona za dodatne informacije. Ipak, postojanje TikTok škole je toliko razljutilo korisnike društvene mreže Redit, da iznad fotografije stoji opis – dotakli smo dno – daj lopatu da kopamo još dublje.
Desetine hiljada dolara za influens marketing
Prema podacima Influencer Marketing Huba koje prenosi Evropski parlament, influenserski marketing postao je jedan od najpopularnijih i najefikasnijih oblika online marketinga. Od 2019. njegova globalna tržišna vrednost se više nego udvostručila dostigavši 13,8 milijardi dolara u 2021, pa je u poređenju s 2016. ta vrednost porasla 700%.
Prema istom izvoru, više od 50 posto evropskih preduzeća koristi društvene mreže. U nekim je zemljama taj udeo dostigao gotovo tri četvrtine svih preduzeća.
Oglašivači su, naime, shvatili da potrošači više veruju preporukama prijatelja, poznanika i uopšte osoba, nego oglasima koje viđaju u raznim medijima pa su počeli da angažuju influensere, odnosno osobe koje mogu da utiču na poslovne i druge odluke zbog svog ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i delovanje imaju određenu težinu.
Prema portalu Bigcommerce, u 2018, 39 posto oglašivača planiralo je da poveća budžet za influenser marketing. Kao dva najčešća budžeta za influencer marketing naveli su između hiljadu i deset hiljada dolara godišnje te između sto i petsto hiljada dolara.
Iako zanimanje influensera još nije zvanično prepoznato, čini se da polako dobija i formalni oblik. Mnogi, danas popularni na Instagramu ili TikToku, isključivo se predstavljaju kao influenseru, iako u Nacionalnim službama za zapošljavanje ovakvo zanimanje ne postoji.
Upravo je to najviše naljutilo korisnike društvenih mreža koji masovno dele promotivni oglas u vidu flajera i pišu cinične komentare.
„Ako je neko tolika budala da se javi na taj oglas nije mi žao ni da ga opelješe“, „Pod uslovom da ispunjava obećano, onda bolje i TikTok škola i influenser koji se valja u parama ne radeći ništa, nego vrtenje oglasa u nadi za koliko-toliko isplativim poslom posle postdiplomskih studija“, „Zvuči neverovatno da dete traži pare od roditelja za ovo, ali sve je moguće“, „A je l’ postoji topli obrok i markica za prevoz“, bili su samo neki od komentara ispod posta.
Koje je vaše mišljenje u vezi sa pohađanjem TikTok škole?
Komentari 0