Foto: Pixabay
Od 1993. godine u Danskoj je obavezan predmet u školama upravo empatija, a to može da se dovede i u blisku vezu sa tim da je prema UN-ovom izveštaju od pre nekoliko godina ova zemlja proglašena jednom od najsrećnijih na celom svetu.
Razloga za uvođenje empatije u škole je mnogo. Dokazano je da to pomaže u građenju boljih odnosa, smanjuje broj maltretiranja među vršnjacima i pomaže u poslu. Empatični tinejdžeri su mnogo više orijentisani zadacima i ciljevima, nasuprot tinejdžera koji nemaju razvijenu empatiju.
S obzirom da je celo školovanje u Danskoj vrlo progresivno i orijentisano na razvoj osnovnih životnih veština, ne čudi da se i ovaj predmet našao na listi u školama. Jedan sat sedmično posvećen je lekcijama iz empatije, a izučavaju je deca starosti od 6 do 16 godina.
Tokom časa učenici razgovaraju o svojim problemima, bili oni u vezi sa školom ili ne. Potom zajedno sa celim razredom traže rešenja. Osnova solucija nalazi se u pažljivom slušanju i razumevanju.
Ukoliko se desi da ne postoje problemi o kojima može da se razgovara, učenici mogu da provedu vreme uživajući i odmarajući se. To je nešto što Danci zovu hygge, a za šta u našem jeziku ne postoji odgovarajuća reč. Najprostije objašnjeno, to je stvaranje prijatne, tople i intimne atmosfere.
Timski rad je ključna karika u izučavanju empatije. Rezultati istraživanja pokazali su da je 60% zadataka u danskim školama izvršeno upravo uz pomoć timskog rada. Ne ističu se pojedinci, već se radi na tome da se pomogne manje talentovanim đacima kojima treba pomoć.
Zajedničkim učenjem deca mogu da nauče mnogo više stvari, nego kada se takmiče između sebe za bolje ocene i veću pažnju.
Naše školstvo nije ni blizu napredno kao Dansko i pitanje je kada će u Srbiji postojati mogućnost da naša deca izučavaju u školi ovakve životno važne stvari, ali se nadamo da smo vas ovom pričom inspirisali da samostalno, u porodici, posvetite vreme danskom načinu odgoja i brige.
Vaša deca će biti zahvalna i lakše će se nositi sa svim što im život donese u budućnosti.
Komentari 0