Karol Dvek je u istraživanju, koje je trajalo dugih 40 godina, došla do rezultata koje roditelji i učitelji moraju ozbiljno da shvate. Deca koja su hvaljena zbog njihog truda više nego zbog njihove inteligencije ostvarila su bolje rezultate i imala su veće šanse za uspeh jer su motivisanija.
Ako deca veruju da se njihova inteligencija može razvijati, da nije urođena i konačna, ona se bolje nose sa izazovima i trude se da napreduju. Ovo ih najviše pogađa u mlađem dobu, piše Independent. Istraživanje je pokazalo da deca uzrasta od 3 godine mogu da pokažu veće nepoštenje ako su hvaljena zbog inteligencije.
Čak i kada roditelji i učitelji znaju da šteti deci, oni to nastavljaju da rade. Istraživanja pokazuju da štetni uticaj ide dalje od motivacije i zahvata i domen morala. Tako dete postaje podložnije varanju jer želi da bude najbolje i da ispuni očekivanja – rekao je psiholog iz San Dijega.
U istraživanju sprovedenom u Kini, naučnici su ispitivali 300 dece uzrasta 3 i 5 godina koja su učestvovala u igri pogađanja. Neka su bila hvaljena zbog njihove inteligencije, neka zbog njihovih sposobnosti, a neka nisu dobijala nikakve pohvale.
Bila su upozorena da ne varaju, a onda su ih ostavili same u sobi. Deca koja su hvaljena su snimljena skrivenom kamerom kako krišom gledaju odgovore na karticama. To je razlog velikih očekivanja koja ona moraju da ispune jer ih smatraju pametnima i sposobnima. Veća želja da to dokažu dovodi do varanja, dok deca koja nisu hvaljena manje varaju.
Komentari 0