4 načina kako da prestanu da se bore sa suzama
Dozvoljavanjem drugima da plaču kako bi bolje izrazili svoje emocije činimo dobro ne samo toj osobi u tom trenutku, već joj dopuštamo da njegova/njena emocija završi svoj prirodni ciklus. A plač je najčešće ona najsnažnija reakcija na emociju te je prihvatljiva i za pojedinca i za grupu u kojoj se pojedinac nalazi jer će doprineti kolektivnom saosećanju.
- Dajte im mogućnost da emociju procesuiraju do kraja
Ako govorimo o školskom uzrastu zamislimo samo dete kome se upravo dogodilo nešto veliko! Na primer – pocepala mu se njegova školska torba! To je za njih apsolutno veliki razlog za suze, i treba ga pustiti da pokaže emociju jer će tako lakše prihvatiti problem i oplakati ga do kraja. I to je situacija koja će u razredu izazvati saosećanje obzirom da se radi o nečemu što bi sigurno rastužilo baš svako dete.
- Dozvolite im da prihvate tugu
Svaka emocija ima svoj proces. Suze su pri kraju tog lanca i u stvari znače da je čovek/dete počelo u svojoj glavi procesuirati informaciju koja je dovela do suza, pa ih zato nemojte požurivati da prestankom plakanja ubrzano dovrše taj proces. To nije prirodno.
- Budite otvoreni i saosećajni
Nemojte nikada detetu dodatno nabijati osećaj tuge tako što ćete ućutkavati njihove suze pogotovo ne ako je reč o dečaku koga ćete postideti rečima „prestani da plačeš, nisi devojčica! “ Dete je dete, čovek je čovek, a emocija je emocija bez obzira na uzrast i pol!
Zato pustite svoje dete da suzama ispere tugu, da suzama završi proces svog tugovanja i razočaranja, nemojte biti vi ti koji će ga/ju rastužiti još i više. Budite otvoreniji, strpljiviji, i problem će nakon suza i vaše tihe, strpljive utehe biti mnogo manji nego s prvom suzom. A tako ćete i svoje dete naučiti da bude saosećajnije prema svojoj okolini.
- Okruženje gde su suze dozvoljene
U razredu gde svakodnevno boravi više od 20 dece suze nisu retkost, i uprkos tome što roditelji možda misle da dete ne bi trebalo da plače pred svima, da im se druga deca ne bi rugala – shvatiti sledeće: ukoliko se učitelj/ica prema suzama od prvog dana postavi pravedno, tada će svaka sledeća suzna situacija izazvati ne negativne kritike već upravo suprotno – pozitivnu reakciju druge dece u obliku saosećanja, puštanja deteta da do kraja procesuira svoja osećanja da bi o tome svi kolektivno mogli otvoreno popričati o problemu koje će svako dete shvatiti jer se i samo možda već našlo, ili se može lako naći u sličnoj situaciji.
Komentari 0