Foto: Pixabay
U toku prošle godine 67 poginulih vozača i 40 poginulih putnika u putničkim vozilima nisu koristili sigurnosni pojas u trenutku saobraćajne nezgode, dok nijedno od tri deteta koja su poginula u svojstvu putnika u vozilu nije prevoženo na zakonom propisan način.
Statistika pokazuje da je 2,8 puta veća verovatnoća da će dete biti povređeno ako se u vozilu prevozi van bezbednosnog sedišta ili podmetača. Ovo je saopštilo Ministarstvo unutrašnjih poslova u saopštenju povodom akcije pojačane kontrole korišćenja sigurnosnog pojasa i načina prevoženja dece u vozilima, koja će trajati tokom ove nedelje.
Saobraćajna policija će preduzimati mere prema svima koji za vreme vožnje u motornim vozilima ne budu koristili sigurnosne pojaseve na način koji je predvideo proizvođač vozila, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima, kao i prema svim vozačima koji decu budu prevozili na nepropisan način.
U toku prošle godine 67 poginulih vozača i 40 poginulih putnika u putničkim vozilima nisu koristili sigurnosni pojas u trenutku saobraćajne nezgode, dok nijedno od tri deteta koja su poginula u svojstvu putnika u vozilu nije prevoženo na zakonom propisan način.
Takođe, statistika pokazuje da je 2,8 puta veća verovatnoća da će dete zadobiti teške telesne povrede ako se u vozilu prevozi van bezbednosnog sedišta ili podmetača.
Rezultati najnovijih istraživanja koje je sprovela Agencija za bezbednost saobraćaja ukazuju da je procenat korišćenja pojasa na prednjim sedištima u Srbiji 84,5 odsto, a na zadnjim sedištima svega 19,6 odsto.
Prema istim istraživanjima, na zakonom propisan način decu u vozilima prevozi 57,9 odsto vozača, navedeno je u saopštenju.
Istovremeno sa sprovođenjem akcije pojačane kontrole saobraćaja, Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo unutrašnjih poslova sprovešće i preventivnu kampanju, koja će imati za cilj da ukaže na značaj korišćenja sigurnosnog pojasa i dečijih sedišta, odnosno na posledice nekorišćenja tih zaštitnih sistema.
Komentari 0