- Uče ih da imaju visoka očekivanja i isto tako puno očekuju od svoje dece
Eh sada – neke su studije dokazale da nije dobro decu odgajati u duhu previsokih očekivanja, ali isto tako nije dobro odgajati ih s preniskim očekivanjima, i zato se držite zlatne sredine. Ne namećite im stalno svoja visoka očekivanja za sve čega se dete poduhvati, ali one velike stvari kao što je očekivanje da će vaše dete uspešno da završi školu i fakultet stvarno mogu biti prisutne želje tokom vaspitanja. To su pokazale i studije, a postoji i pojam poznat kao Pigmalionov efekat koji doslovno kaže da individualna uverenja i očekivanja utiču na ono što se događa. Drugim rečima, ako će dete da odrasta sa stavom (uticajem) roditelja da će to dete jednoga dana da ide u školu i dobro učiti kako mi moglo da upiše fakultet – stvarno su velike šanse da će dete taj pojam jednostavno shvatiti kao svoj put. Bez nametanja i teranja – samo s očekivanjima.
- Oni imaju zdrav odnos sa svima oko sebe
Roditelji koji ne vređaju druge, koji ne smatraju sebe više vrednim od drugih, koji neguju odnose s različitim ljudima – to su karakteristike iz kojih će dete naučiti puno i to samo zato što se neće nalaziti u konfliktnim situacijama. Ljudi koji neguju odnose s bliskim, ali i manje bliskim ljudima, svaki konflikt će probati da rešiti na normalan, miran i zdrav način, a kada dete tako nešto posmatra u godinama svog odrastanja i razumevanja sveta – naučiće kako da se s istim tim svetom nosi takođe na ovakav zdrav i kvalitetan način.
Studije koje to potvrđuju dosta su se zapravo bazirale na pitanjima konflikata u porodicama s razvedenim roditeljima i kažu kako je za dete mnogo bolje ukoliko – recimo, konfliktan otac ne bude prisutan u njegovom životu, da se deca mnogo bolje adaptiraju i da su zapravo mnogo bolja nakon što su se konfliktni roditelji rastali, odnosno nakon što je konflikt nestao iz njihove svakodnevice.
- I oni sami imaju viši nivo obrazovanja
Iako samo obrazovanje često nema jedino ulogu u uspehu nekog čoveka, ipak je dokazano da roditelji s višim stepenom obrazovanja zaista odgajaju uspešniju decu. To je u jednu ruku povezano s onim već ranije opisanim visokim očekivanjima, ali i praksom, jer deca vole da se upoređuju sa svojim roditeljima. Naravno, ako su i deca prepoznala da su njihovi roditelji uspešni. Isto tako je dokazano da se u velikoj većini slučajeva ponavlja priča maloletnih majki, odnosno, da deca se čije majke ili očevi nisu završili školu, povode njihovim primerom smatrajući to dovoljno dobrim nivoom obrazovanja jer više od toga nisu naučili od svojih roditelja.
- Uče ih matematiku pre svega
Zapanjujuća je informacija da deca koja su jako rano shvatila koncept matematike kasnije pokazuju zavidan stepen uspešnosti. To je pokazala velika studija na uzorku od 35.000 dece širom SAD-a, Kanade i Velike Britanije, a koja je stvarno povezala uspešnost ljudi i rano shvatanje brojeva. I to ne samo brojeva i sabiranja, već jasnog koncepta rangiranja i odnosa među brojevima što je deci kasnije donelo niz prednosti i za shvatanje ekonomije, poslovanja. Dokazali su čak da je mnogo bolje dete pre škole učiti brojkama i odnosima među brojevima jer su takva deca s početkom školovanja pokazala mnogo bolje rezultate u učenju slova i čitanje te kasnije stekla više ljubavi prema znanju i literaturi.
Komentari 0