Autor Nevena Lovrinčević
Ilustracije Dušan Pavlić
Kreativni centar, 2020
„Imajte na umu to da niste svemogući i da ne možete rešiti sve problemske situacije, bar ne onako kako biste možda želeli. Ali ako radite najbolje što u nekom trenutku možete – i to je odlično. To što ste uradili i što vama izgleda nedovoljno ili malo nekom mališanu će biti mnogo i možda će baš taj kontakt s vama za njega predstavljati sidro koje će mu u nekim situacijama mnogo kasnije u životu biti podrška i oslonac. A to je nešto neprocenjivo!“
Nevena Lovrinčević, Efikasna komunikacija u vrtiću
Šta da radite kada vam roditelj deteta iz vaše grupe preti, a šta kada je uznemiren? Šta učiniti kada vas vređa? Kako da postupite ako detetu iz vaše grupe pogine otac? Šta da radite ako roditelj stalno kasni kada dolazi po dete ili ako dođe po dete pod dejstvom alkohola?
Ovo su samo neke od problemskih situacija u kojima se vaspitači mogu naći, a o kojima tokom školovanja za svoju profesiju verovatno ništa nisu učili. Odgovori na ova pitanja, ali i mnoga druga, nalaze se u novom priručniku Kreativnog centra EFIKASNA KOMUNIKACIJA U VRTIĆU, koji je napisala Nevena Lovrinčević, psiholog sa trideset godina kliničke prakse, autorka i voditeljka više akreditovanih seminara namenjenih vaspitačima, nastavnicima, psiholozima i pedagozima. Potreba za ovakvim priručnikom ukazala se upravo na tim seminarima – na njima se često diskutuje o različitim nepredviđenim i zahtevnim situacijama za koje vaspitači tokom svog školovanja nisu pripremljeni na odgovarajući način.
Priručnik je podeljen na nekoliko delova: Prijem dece u vrtić i adaptacija, Dete u grupi, Roditelji i pravila rada u vrtiću, Vaspitač kao savetodavac, Komunikacija s roditeljima, Komunikacija s kolegama, Konfliktne situacije, Krizne situacije i Bezbednost dece. Svaka problemska situacija obrađena je na sledeći način: ukratko se opisuje konkretna situacija, zatim se navodi ono što treba uraditi i ono što ne treba uraditi, a onda slede objašnjenje o tome zašto je dobro postupiti na način predložen u knjizi i savet kako da se preporučeni postupci uspešno sprovedu u delo.
Svrha priručnika Efikasna komunikacija u vrtiću jeste da pomogne vaspitačima u pronalaženju odgovora na to kako da u zahtevnim situacijama što efikasnije reaguju.
Obraćajući se čitaocima na početku knjige, Nevena Lovrinčević ističe: „Od 2012. godine bila sam autor i realizator desetak programa obuke za vaspitače. S kolegama i koleginicama vodila sam u predškolskim ustanovama nekoliko stotina seminara, kojima je dosad prisustvovalo više hiljada vaspitača iz raznih delova Srbije. Na tim seminarima oni su imali potrebu da postavljaju najrazličitija pitanja jer ih je praksa dovodila u brojne situacije za koje tokom školovanja nisu bili pripremljeni u dovoljnoj meri. U svim situacijama opisanim u ovom priručniku vaspitači su se zaista našli i o njima smo diskutovali na brojnim seminarima koje držim. Čak i komplikovane situacije poput opisanih zaista se dešavaju i mi uglavnom ništa ne možemo da preduzmemo kako bismo ih sprečili, ali se možemo obučiti da u njima reagujemo što delotvornije.
Nadam se da će svima vama ovaj priručnik pomoći da neke svakodnevne situacije na poslu bolje sagledate i da ih uspešnije rešavate. Ne samo što ćete tako postati efikasniji u radu već ćete i osnažiti sebe i povećati svoje zadovoljstvo poslom. Hvala vam na vašoj dobroj volji, zainteresovanosti i srdačnosti!“
Komentari 0