Studija istražuje kratokročne i dugoročne uticaje igre sa lutkama na razvoj deteta.
U drugoj godini istraživanja, naučnici su imali u fokusu šta deca govore dok se igraju. Otkrili su, da tada deca vode računa o tuđim mislima i emocijama i tako vežbaju društvene veštine koje mogu koristiti u komunikaciji sa ljudima u realnom svetu, a takođe mogu biti potencijalno korisne za celokupni emocionalni razvoj.
„Dok se igraju sa lutkama, deca stvaraju imaginarne svetove, prvo komuniciraju naglas, a potom interpretiraju poruku o tuđim mislima, emocijama i osećanjima. Ovo može da ima dugoročno pozitivan uticaj na decu u smislu povećanja stope društvene i emocionalne obrade i izgradnje društvenih veština kao što je empatija. Tako mogu da se izgrade i formiraju životne navike.“ rekla je dr Sarah Gerson, a prenosi Mirror.
Prema globalnom istraživanju, od 15000 mama i tata dece od tri do deset godina, 91% je empatiju ocenilno kao ključnu društvenu veštinu koju bi želeli da razviju kod svoje dece. Ipak, samo četvrtina zna da igra sa lutkama može pomoći njihovoj deci da razviju ovu veštinu.
Pokazalo se da dete dok se igra sa lutkama, razmišlja o tuđim mislima i emocijama, što je zaista važno za interakciju sa drugim ljudima i snalaženju u raznim društvenim situacijama. Takođe je važno za sklapanje i održavanje prijateljstva i učenje, rekla je dr Gerson
Igra sa lutkama može deci biti prilika da oponašaju scene i interakcije iz njihovog svakodnevnog života, sugeriše istraživanje. Kao rezultat toga, lutke im mogu pružiti izlaz da interpretiraju ono što su videli i čuli kod kuće, u parku, vrtiću ili školi, kao i da vežbaju veštine koje mogu biti korisne u svarnim društvenim situacijama.
Komentari 0