Reagujte pozitivno na radoznalost i pitanja
Detetu je sve novo i za sve mu je potrebno objašnjenje pa neizbežno postavlja bezbroj pitanja. Umesto da na njih odmahujete rukom jer su vam dosadna pokažite pozitivan stav i odgovorite. Ne postoji glupo pitanje ako neko želi nešto da sazna i to je važno da i vaše dete shvati kako se ne bi plašilo da postavi neko pitanje. Ako ne znate odmah odgovor obećajte da ćete ga potražiti, a zatim to i uradite.
Takođe, možete i vi zapitkivati dete šta ono misli o nečemu. Tako će naučiti da daje preciznije odgovore.
Pružite puno prilika za slobodnu igru
Raspored se lako ispuni različitim dodatnim aktivnostima, ali veoma je važno da dete ima i slobodno vreme. Prezauzetost sprečava dete da otkriva svet svojim tempom i skoncentriše se na jednu aktivnost.
Obezbedite vašem detetu vreme za istraživanje igračaka, izmišljanje igara i za opuštanje.
Čitajte detetu ali i za sebe
Čitanje ima čudesne moći, knjiga može da smiri dete i pomogne mu da pobedi dosadu. Osim toga, čitanje treba da bude deo svakodnevne rutine. Odredite vreme za čitanje od malena.
U toku čitanja pitajte dete šta misli o tome što se dešava, opisujte detalje i učinite ga zabavnim. Vaspitajte dete tako da za njega knjiga predstavlja vredan poklon. Ali, isto tako morate i vi da čitate. Dete će još više voleti da čita ako vidi da i vi uživate u knjigama.
Verujte u sposobnosti vašeg deteta
Važan deo odgajanja pametnog deteta jeste i da mu date šansu da vas iznenadi onim što zna.
Dete ne može da uradi sve, ali sigurno može mnogo više nego što roditelji misle. Pustite dete da proba, neka i pogreši i neuspe, naučiće da proba ponovo. Ohrabrite ga čak i kada znate da će mu trebati još vremena.
Biće i trenutaka u kojima je jasno da dete nije spremno za nešto. Videćete po njemu, po tome što je učenje teško, opterećuje, ono ne uživa u njemu i jednostavno mu je sve teško. Kada učenje više nije zabavno već postane bitka između vas dvoje. Onda mu dajte vremena. U drugim situacijama, verujte da vaše dete može da postigne neverovatne stvari.
Komentari 0