Foto: Flickr
Promenite ljutnju u empatiju
Kada dete oseti da ste na njegovoj strani osećaće se bezbedno da razgovara sa vama. Bez ovog osećanja sigurnosti ono će biti “tvrdo” prema vama, jer očekuje osude i kazne. Tada nemate nikakav uticaj na dete. Za početak možete, umesto da odmah kažnjavate, samo kažete detetu da vam je potrebno malo vremena da razmislite i smirite se da biste mogli da porazgovarate o onome što sedesilo.
Nemojte žuriti sa kaznama već slušajte dete
Vaš cilj nije da se izderete na njega i kaznite ga i ispričate mu šta će sve sad da mu se desi. Cilj je da dete shvati da njegova dela imaju posledice i da preuzme odgovornost da te posledicu budu pozitivne a ne negativne. Ako dete ne mora da se brani od vas imaće bolju priliku da tu odgovornost preuzme na sebe. Ako je dete, na primer, dobilo lošu ocenu. Umesto da ga kažnjavate i zatvarate u sobu, udružite se sa detetom da postigne svoje ciljeve, sedite sa njim svako veče ako je potrebno i pružite mu podršku.
Ostvarite vezu sa vašim detetom
Ako je vaše dete zabrinuto da se vi ne naljutite na njega ono će ili burno reagovati ili će se “zalediti” i tako potpuno zaustaviti proces učenja. Takođe, tada postoji mnogo veća verovatnoća da će lagati. Ako želite da vaše dete nauči nešto moraćete da stvorite atmosferu za bezbedan razgovor. Da biste u tome uspeli morate da shvatite da dete sve radi sa razlogom. Iako to vama možda nije dobar, ipak jeste razlog za postupak vašeg deteta. Da biste sprečili ponavljanje morate otkriti koji je to razlog.
Postavljajte pitanja
Neka razgovor bude opušten koliko god je to moguće. Ako ubacite i neku šalu razbićete tenziju i poboljšati vaš odnos. Podsetite sebe da je razgovor odlično iskustvo i za dete i za vas. Pokušajte da saznate da li je dete bilo svesno svojih postupaka, šta ga je navelo na taj izbor, šta sad misli o tome što je uradilo, da li je bilo posledica, da li bi opet ponovilo to isto i zašto, kako da sledeći put donese bolju odluku i sl.
Komentari 0