E, sada, kako sve više škola gde su polaznici uglavnom srednjoškolci i stariji, odlučuje da “ubaci” po neku grupu dece, kako sve više vrtića daje mogućnost vaspitačima da drže časove engleskog jezika, želela bih da skrenem pažnju roditeljima o čemu da vode računa prilikom izbora privatne škole stranih jezika, posebno za decu predškolskog uzrasta.
- prilagođenost prostora za rad sa malom decom
U toku časova je neophodno da deca mogu sobodno da se kreću, tako da klasične učionice odmah otpadaju. Potreban im je prostor i dečiji stolovi i stolice. Bezbednost prostorija je vrlo bitna. Idealne su velike, dobro osvetljenje prostorije, sa minimumon namestaja, gde deca mogu da sede i na podu. Podrazumeva se da su uredne i čiste. Bonus je ako postoje moderni tehnički uređaji.
- stručni kadar
Deca usvajaju najsitnije finese kada je jezik u pitanju, tako da osoba koja predaje mora biti odličan govornik jezika koji predaje. Takođe je bitno da ima iskustva u radu sa decom, da poznaje metodiku, psihologiju, pedagogiju, itd. Previše puta sam čula kako se zapošljavaju ljudi koji ne ispunjavaju ove uslove i smatram da je to jako loše. Na nastavnicima je ogromna odgovornost i oni moraju biti vrlo edukovani. Ipak toj osobi poveravate svoje dete i želite osobu od poverenja, koja će imati pozitivan uticaj na njega.
- metoda rada
Šta je ono što školu koju se odabrali razlikuje od drugih? Na koji način oni edukuju svoje đake i nastavnike? Kako želite da se ophode prema vašem detetu? Šta očekujete da nauči? Detaljno se raspitajte o svemu ovome prilikom upisa. Najbolji način je da pogledate čas sa svojim detetom i vidite da li vam se dopada. Bitno je da se jezik što više vežba i koristi, da se deca podstiču da pričaju. I sve to naravno kroz igru i bez ikakvog forsiranja.
- formiranje uzrasnih grupa
Mislim da je jako dobro da deca budu istog uzrasta, osim kada je neko dete mnogo naprednije, pa postoji potreba da bude u jačoj grupi, ili obrnuto. Na taj način često zajedno budu drugari iz škole i vrtića, sklapaju se prijateljstva koja dugo traju. Ono što je jako bitno je da deca zajedno mogu da prelaze na više nivoe, a ne da se dogodi da npr. jedno dete mora da menja grupu sledeće godine jer je previše malo da uči da piše ili čita. Takođe, grupe sa manjm brojem đaka garantuju veću mogućnost posvećenosti svakom detetu.
- materijal za rad
Što je više materijala za rad, to su časovi zanimljiviji i kompletniji. Nastavnicima je lakše da osmisle šta će raditi, kreativniji su i zadovoljniji. Igrice, igre, igračke, rekviziti. Bez toga se časovi svode na šturo bojenje i popunjavanje udžbenika. Ovde je bonus materijal za pravljenje zanimljivih stvari.
- cena
Ovo je vrlo diskutabilna tema, ali hajde da je se dotaknemo. U današnje vreme novčana vrednost ne znači i kvalitet. Ali ipak, ne možete očekivati da će za 1000 ili 2000 dinara mesečno biti i male grupe i odlično opremljen prostor i raznovrsan materijal za rad. Verovatno će bojiti fotokopirane knjižice. Naravno da ne treba ni da bude papreno skupo. Takođe uzmite u obzir da li nakon dužeg opravdanog odsustva deteta morate da platite ceo mesec, a da dete nema prava ni na kakvu nadoknadu propustenog gradiva. Izaberite ono što je u skladu sa vašim mogućnostima, ali i što zadovoljava kriterijume koji su bitni.
Nadam se da sam uspela da vam dam neke korisne smernice za lakši odabir školice za buduće poliglote
Autor: Jovana Budima, nastavnik engleskog jezika u školi Brighties
Komentari 0