Posledica uvođenja najnovijih tehnoloških proizvoda u život deteta, prevashodno telefona sa ekranima osetljivim na dodir i iPada, jeste ta da u vrtićima mališani ne umeju da savladaju najosnovnije motoričke radnje, kao što je držanje olovke i bojice.
Pojedina obdaništa u svetu već su počela da uvode takozvane interaktivne table, digitalne aparate i „tač skrin“ kompjutere sa ciljem da deca u ranom dobu nauče da koriste digitalnu tehnologiju.
I dok mnogi osuđuju ovakav potez, Džef Stenford iz popularnog lanca britanskih vrtića „Asquith Day Nurseries“ – koji je uložio oko 4 miliona funti u digitalnu tehnologiju – odbranio je ovaj potez rekavši da pomenuti proizvodi pomažu deci da se upoznaju sa tehnologijom, te da im stečeno znanje biva jako korisno kada krenu u školu.
Ipak, britanski ekspert za pismenost Sju Palmer ovim povodom je izjavila da ono što deci do sedme godine zaista treba jesu pravi prostor i pravo vreme – što znači: prava, trodimenzionalna iskustva.
„Već imamo velikih problema sa decom koja ne umeju da drže olovku ili hemijsku“, izjavila je Sju. „Ukoliko generacija koja dolazi zaista jeste tehnološki najpotkovanija generacija, i već provode svo slobodno vreme pred kompjuterom ili televizijom nego što su u školi – da li zaista treba i u vrtiće da uvodimo neizbežne proizvode zasnovane na „tač skrin“ tehnologiji?“
Anketa koju je sajt daynurseries.co.uk sproveo među 806 roditelja i staratelja u vrtićima pokazala je da samo 26 odsto ispitanika smatra da je izloženost tehnologiji u ranim godinama zapravo dobra stvar za njihovo kasnije snalaženje.
Ovo istraživanje je pokazalo da većina ljudi želi da zaštiti bezbrižnu igru svoje dece od negativnog uticaja tehnologije.
Izvor: Yumama.com
Komentari 0