Foto: Pixabay
Bitno je da od samog početka dete stiče samostalnost. Uloga roditelja je da pomogne detetu davanjem smernica, podrške i obezeđivanja uslova za učenje, a nikako aktivnim učešćem u izradi domaćeg zadatka. Nikako nemojte sedeti uz dete dok ono uči, jer se takva vrsta “pomoći” obično oduži u nedogled i ispunjava neke druge, psihološke potrebe deteta, a ne za sticanjem znanja.
Što su deca starija, domaći zadaci postaju sve teži, a ukoliko se nagomilaju, problem postaje sve složeniji. Kod starije dece ne morate biti prisutni pri izradi domaćih zadataka, ali budite dostupni za sve vrste pojašnjenja i podrške. Ponekad je delotvorno “uzimanje vazduha” ukoliko se dete ”zaglavi” u rešavanju zadatka, jer u pauzi može doći do konstruktivnog rešenja, umesto upornog ponavljanja iste strategije.
Naučite dete kako da koristi priručnike, zbirke zadataka, rečnike, mape, atlase, internet ili knjige sličnog sadržaja kako bi razvilo i druge strategije rešavanja problema.
Utvrdite da li Vašem detetu strateški više odgovara izrada domaćih zadataka od lakših ka težim ili obrnuto. I jedan i drugi metod imaju dobrih i loših stana. Za “zagrevanje” je dobro krenuti od lakšeg, ali za pojedine zadatke je važnije biti svež i odmoran.
Naučite ga kako da koristi pomoćna sredstva tipa flomastera, markera, memo-kartica i kako da pravi začajne izvode iz teksta.Nikada se ne podvlače čitavi pasusi, već samo važne informacije.
Organizujte vaše dete. Šta to znači?
- Pripremiti se za izradu domaćeg zadatka – skloniti nepotrebne stvari sa stola koje odvlače pažnju i prikupiti sve knjige, sveske, pribor i pomoćna sredstva (atlasi, mape, lenjiri…) za izvršenje zadatka. Isključiti TV i telefon.
- Zadržati koncentraciju znači ostati usredsređen na zadatak, ne prekidati aktivnost nepotrebnim radnjama (npr. ustajanjem, gledanjem kroz prozor, listanjem knjiga koje nisu aktuelne…)
- Završiti zadatak znači okončati rad, proveriti ispravnost zadataka samostalno ili uz rešenja u knjizi ili malu pomoc roditelja. Spakovati završeni domaći zadatak u ranac.
Dobrom organizacijom se stiče samostalnost, samopouzdanje i efikasnost. Podiže se svest deteta o tome da samostalno “kroji” sopstveno vreme na “pametan” način, i da mu ostaje prilično vremena za slobodne aktivnosti u kojima uživa.Važno je da dete bude dosledno u sprovođenju organizacije rada.
Objasnite detetu da su školske obaveze na vrhu prioriteta. Dajte dobar primer Vašom dobrom organizacijom, čitanjem knjiga, časopisa i novina i pokazite mu da su to stalne i važne aktivnosti koje nisu vezane samo za đačko doba.
Komentari 0