Nova studija utvrdila je vezu imeđu kvaliteta spavanja i sposobnosti čitanja kod dece. Deca koja lošije spavaju imaju slabije rezultate na testovima čitanja u odnosu na vršnjake koji imaju dobar san.
Studija objavljena u časopisu British Journal of Educational Psychology pokazuje da problemi sa spavanjem negativno utiču na dečiju sposobnost čitanja. Obuhvaćeno je 339 dece uzrasta od 4 do 14 godina, čiji roditelji su odgovarali na upitnik o detetovim navika spavanja, dok je deci pomoću testova utvrđen nivo čitalačke sposobnosti.
Deca koja po navodima roditelja pate od problema sa spavanjem, pospanosti u toku dana i izrazitog umora pred spavanje (što su sve znaci povećanog zamaranja), imala su lošije rezultate na testovima čitanja.
“Dobre čitalačke sposobnosti su snažan pokazatelj akademskog uspeha i budućeg profesionalnog uspeha, pa preporučujemo da deca koja imaju problema sa spavanjem budu pod posebnim nadzorom kada je u pitanju njihov napredak u čitanju, a takođe bi trebalo i proveriti kvalitet sna kod dece koja otežano čitaju,” kaže dr Ana Džojs sa Ridžents univerziteta u Londonu i dodaje da rano otkrivanje problema sa spavanjem i čitanjem može poboljšati akademske ishode kod dece.
Izvor: Detinjarije
Komentari 0