struktura broja, pamćenje
„Bingo“
Roditelj i dete biraju 15 – 20 predmeta iz kuće i stavljaju ih na poslužavnik. Na papiriće se ispisuju slova (ili slovarica) kojima počinje naziv izabranih predmeta. Papirići se stavljaju u činiju a svi predmeti u neprovidnu torbu. Roditelj i dete izvlače po četiri papirića i drže ih u tajnosti. Najpre roditelj izvlači jedan predmet i predaje ga detetu. Ukoliko dete kod sebe ima papirić sa slovom na koje počinje naziv predmeta zadržava predmet. Ukoliko nema, predmet se vraća u torbu. Zatim dete izvlači jedan predmet i predaje ga roditelju. Pobednik je onaj učesnik koji prvi sakupi sve predmete čiji nazivi počinju na izvučena slova.
glasovna analiza reči, čulo dodira
„Na slovo na slovo“
Roditelj i dete biraju po tri predmeta iz kuće i stavljaju ih pojedinačno u neprovidnu torbu (kesu). U činiju se stavi nekoliko papirića na kojima su napisana slova (na početku velika štampana a zatim i mala štampana) . Važno je da su slova okrenuta na dole (da se ne vide). Najpre roditelj izvlači jednu ceduljicu. Zadatak je da u torbi opipavanjem pronađe predmet koji počinje na izvučeno slovo (ili se završavanja na to slovo ili u sebi sadrži to slovo) Zatim se uloge menjaju.
glasovna analiza, memorija, čulo dodira
Edukacija počinje od rođenja, a prve godine detetovog života su presudne za fizički i mentalni razvoj. Sloboda izbora u pažljivo pripremljenoj okolini privući će većinu dece. U Montesori učionici dete ima slobodu izbora velikog broja didaktičkih materijala raspoređenih po redu i oblastima ,a njegova prirodna radoznalost ga ,uz pomoć vaspitača ,vodi. Manuelne aktivnosti i učenje pomoću čula doprinose razvoju koncentracije i interesa za učenje. Materijali poseduju „kontrolu greške“ pa dete može samo vežbati što mu daje dodatni osećaj zadovoljstva. Dete koje je prošlo period adaptacije (odvajanja od roditelja i privikavanje na Montesori vrtić) rado ulazi unutra, trenutno smišlja ili odabira šta će raditi (samostalno ili sa drugom decom) ili pak prihvata sugestije i predloge vaspitača koji ga upoznaje i uvodi u razne oblasti. Mešovita grupa po uzrastu ( 3-6) omogućava mu da razvije socijalne kontakte sa drugom decom (da razvije toleranciju ,da uči od starijih, pomaže mladjma …).Pravila ponašanja kao i maniri kojima se uči vremenom mu pomažu da se potpuno oseća nezavisnim i sigurnim u sebe. Naravno to je dug proces, a zadatak odraslih je da pažljivo opserviraju i uvažavaju individualnost svakog deteta i time se vode u procesu edukacije.
„Okrenimo se detetu kao svetioniku naše budućnosti“ , Maria Montessori
Ko je bila Marija Montesori (1870-1952)?
Rođena u Italiji, bila je prva žena doktor u Italiji. Razvila je svoju obrazovnu metodu krajem dvadesetog veka. Posvetila je život radu sa decom širom sveta. Napravila je skup materijala koji se i danas uspešno koristi u predškolskim i školskim ustanovama Monesori tipa širom sveta.
Uticaj Marije Montesori može se videti ne samo u brojnim školama koje nose njeno ime, već i korz oblasti dečje nege, obrazovanja i razvoja. Njene ideje su prihvatane sa velikim otporom a sada izgledaju prirodno kao usvojena gledišta na detinjstvo.
Dobila je brojna priznanja i napisala veliki broj knjiga o svom načinu rada.
Komentari 0