Ovu nagradu svake godine dodeljuje američko udruženje CCFC (Kampanja za detinjstvo bez reklama) i za nošu povezanu sa Ajpedom glasala je gotovo polovina članova komisije.
Ova noša je u suprotnosti sa preporukama pedijatara i psihologa da decu mlađu od 2 godine treba držati podalje od ekrana. Jedna od članica komisije CCFC-a, Mišel Salkido, navela je da dete, dok sedi na noši, treba da se druži sa roditeljima i da nauči da bude svesno svog tela i onog šta se u njemu odvija, a ne da bude hipnotisano ekranom.
Ekrani vrebaju decu u svakoj situaciji, zaključuju predstavnici CCFC-a, pa se svake godine ponavlja situacija da se ekrani Ajpeda, Ajfona ili nekog drugog sličnog uređaja ubacuju u igračke za malu decu. Za najgoru igračku 2012. godine proglašeno je plišano majmunče sa Ajfonom na stomaku, dok je u 2011. najgorim proglašen tablet računar za bebe osetljiv na dodir.
Među najgorim proizvodima za decu protekloj godini prema mišljenju CCFC-a je i ljuljalica za bebe sa Ipadom poizvođača „Fisher-Price“ sa ogromnim ekranom koji bebi skoro sasvim zaklanja pogled na svet koji je okružuje, a za koju proizvođač tvrdi da „poboljšava veštinu praćenja predmeta pogledom“.
Izvor: Detinjarije
Komentari 0