O njemu je pisao najugledniji svetski magazin “Interior design”, a svetske kompanije se otimaju za njega. Ipak, on je rešio da ostane u Srbiji.
O svojim idejama, radu, životu i još mnogo čemu, Nemanja Kiso priča za “Super ženu”:
“Detaljnom analizom, istraživanjem i razradom projekta, te konstantnom željom da dizajniram nešto novo, nešto što ne postoji, kako u Srbiji tako i u svetu dolazim do ideja. Inspiriše me rad na inovacijama u dizajnu, to mi daje veliku motivaciju za rad. Cilj mi je da moja dizajnerska rešenja , odnosila se ona na dizajn enterijera ili nameštaja, ljudima budu estetski privlačna i dopadljiva, a da su i neverovatno funkcionalna. Privilegija je biti autentičan, da se svojim dizajnerskim rešenjima izdvajate i razlikujete od konkurencije. Verujem da će uskoro moj dizajn biti prepoznatljiv i u svetu”, kaže Nemanja Kiso.
Ono što je nas posebno fasciniralo je kolevka za bebe. Pričajte nam o tom delu…
-Nedavno sam svoj novi dizajn “Baby komode 3 u 1” predstavio javnosti, a već je ostvarila ogroman uspeh, medijski je odlično propraćena što je rezultiralo da se neke velike kompanije raspituju o dizajnu i ponude mi saradnju.
Reč je o totalno drugačijem konceptu “Baby komode 3 u 1” u odnosu na one klasične, već viđene komode s kojima se susrećemo poslednjih decenija. Ovde to nije slučaj, već imamo posebno osmišljene delove celine čijim se rotiranjem dobija funkcija nameštaja koji nam tog trenutka treba-kupanje, povijanje, uspavljivanje bebe. Tako, recimo, ne može doći do kvašenja kreveca vodom iz kadice i slično.
Zašto ste baš došli na ideju za kolevku za bebe?
-“Baby komoda 3 u 1” je nastala iz ideje da inovativnim pristupom i neobičnim dizajnom pomognem roditeljima u nameri da za svoju bebu imaju sve na dohvat ruke. Pošto se bavim uređenjem enterijera, najčešći problem sa kojima se ljudi susreću su mala kvadratura i nedovoljno iskorišćen prostor. Upravo je ovaj dizajn pogodan za stambene prostore manjih kvadratura, ali i hotelske sobe u kojima odsedaju roditelji sa bebom jer odlično popunjava prazan i neiskorišćen ugao prostorije,a ukoliko vam je to potrebno, jednim pokretom možete privući krevetac bliže sebi.
Kako su na nju reagovali naši ljudi?
-Zaista su komentari divni i pozitivni. Roditelji i budući roditelji ovaj dizajn ne smatraju luksuzom nego potrebom, što me posebno raduje. Naši ljudi znaju da prepoznaju dobar i kvalitetan dizajn, u to sam se uverio kada sam 2013.godine na beogradskom Sajmu nameštaja predstavljao svoj prvi dizajn, inovativnu multifunkcionalnu sofu.
Da li mislite da je Srbija spremna za takav dizajn?
-Domaće kompanije koje se bave proizvodnjom nameštaja nažalost nisu spremne, dok je narod svakako spreman jer prati trendove u dizajnu preko masovnih sredstava komunikacije. Kompanije se zbog slabe platežne sposobnosti odlučuju za proizvodnju klasičnog i komercijalnog nameštaja koji im donosi odmah profit, te se skoro i ne odlučuju da ponude neki novi dizajn.
Gledajući fotografije vaših ostvarenja stiče se utisak da je reč o svetskom umetniku…
Iako se moj dizajn pojavljuje u svetskim medijima,u ovom trenutku mislim da bi bilo pretenciozno reći da je reč o svetskom umetniku.Svakako pretendujem da dobrim idejama,marljivim radom i pozitivnim stavom jednog dana to i postanem.
O vama je pisao i ugledni “Interior Design”.
-Taj san o kojem san sanjao kao i svaki dizajner je ostvaren prošle godine kada je publikovan moj dizajn Tv komode. Dopao im se dizajn jer je krajnje jednostavan iako je futurističkog izgleda. Krajem juna, očekujem publikaciju Baby komode 3 u 1 u jednom od najvećih svetskih magazina Interior Design.
Ko su vam uzori, ako ih imate?
-Iako nam se stilovi razliku, cenim i poštujem dela svetski poznatog dizajnera Karima Rašida. Ukoliko je moguće,voleo bih da dostignem taj nivo svetske slave koju je on dostigao.
Šta smatrate svojim najvećim uspesima?
-Veoma sam zahvalan sto mi je ukazana prilika da dajem stručne arhitektonske savete u najčitanijem časopisu za enterijer „Moj Stan“ u Srbiji. Dugogodišnji sam saradnik u pomenutom časopisu,svojim savetima pomazem ljudima da preurede svoj životni prostor,uz moja dizajnerska rešenja kada je u pitanju nameštaj (medijske publikacije i promocije),to svakako smatram jednim od najvećih uspeha.
Koji su vam dalji planovi?
-Trenutno sam angažovan na većim projektima,od kojih je jedan na globalnom nivou.Naime,sa svojim kolegom učestvujem na međunarodnom konkursu kojim bi se pomoglo izbeglicama koji se suočavaju sa raznovrsnim izazovima.
Imamo odlično rešenje koje bi im umnogome pomoglo, nažalost ne smem da vam otkrijem o čemu je reč.
Kako su izgledali vaši počeci?
-Posle diplomiranja na fakultetu Primenjenih umetnosti 2009-te godine nekoliko meseci nisam imao posla.Težio sam da otvorim svoj salon nameštaja,zbog toga sam više od 2 godine radio poslove van struke.Uporedo sam se bavio istraživanjem i analizom trzišta iz oblasti dizajna kod nas i u svetu,povratak je bio očigledan. Usledila je saradnja sa časopisom Moj Stan, godinu dana sam radio na jednom privatnom fakultetu kao asistent u nastavi.
Da li ste imali ponude iz inostranstva?
-Imao sam nekoliko poslovnih ponuda iz inostranstva, najkonkretnija je bila ponuda iz Dubaija.
Međutim, možda je mnogima čudno, odbio sam poziv jer volim svoju zemlju i nemam nameru nigde da idem jer sam ubeđen da uspeh mogu da ostvarim i u Srbiji. Gde god da odete, sebe nosite sa sobom. Zelja mi je, pošto imam jos dosta dobrih ideja, da napravim prepoznatljiv brend u Srbiji, koji bih kasnije plasirao na inostrano tržiste.
Kako na vas i ostale dizajnere gledaju domaće kompanije za proizvodnju nameštaja?
-Razočaran sam ponašanjem i ophođenjem domaćih kompanija prema dizajnerima. Posetio sam skoro svaku veću kompaniju koja se bavi proizvodnjom nameštaja u nadi da ću pronaći posao. U tim kompanijama dizajneri ne rade u svojoj struci,oni su anagažovani za rad i crtanje na računarima,cak i kao prodavci u salonima nameštaja sa minimalnim primanjima. Projektovanjem enterijera i dizajniranjem nameštaja se bave vlasnici ili direktori, koji su totalno drugih struka.
Komentari 0