Posledice su usporen proces maštovitog pristupa rešavanju problema i nedostatak kreativnog razmišljanja, u čemu su deca inače izuzetno dobra!
Nikada ne smemo zaboraviti da su bebe, mala deca i malo veća deca biološki predisponirana da uče iz sveta koji ih okružuje i da za njih i običan osušeni list može biti fascinantan! Treba poštovati ovakav detinji način razumevanja sveta i ne treba previše razmišljati o tome šta detetu kupiti da bi ono postalo pametno. Ne samo da naši mališani uče sve vreme, već svako od njih ima svoj jedinstven način na koji to čini. Učenje možemo nazivati razvijanjem sopstvenog, jedinstvenog, plana koji mi ne možemo videti! Bilo bi mnogo lakše kada bi sva deca imala isti plan, a sigurno je da bi i naš obrazovni sistem voleo da je tako. Međutim, svako dete je jedinstveno i različito, a činjenica da će svako dete istraživati i otkrivati svet različito, u sopstvenom ritmu, jeste ključ razumevanja zdravog rasta i razvoja deteta.
Da bi se razvio saznajni mehanizam, malom detetu treba omogućiti ( isto kao i starijoj deci, i adolescentima), da slobodno pokreće stvari oko sebe i prilagoditi igru njegovoj izuzetnoj mašti. Zato su kartonske kutije, krpe, plastične posude, drvene kocke, ali naravno i lutke, medvedići, vozići, bageri, autići, čak i kućni ljubimci, veoma zanimljive igračke za decu. Stvari od kojih mozak otupljuje su virtuelni svetovi, igračke koje funkcionišu samo na jedan način, sprave koje zahtevaju stalnu kontrolu prstima. Interakcija između deteta i prirodnog sveta razvija čula i primarnu vezu između deteta i prirode. Deca treba pružiti što više čulnih istraživanja. Jedno nedavno sprovedeno istraživanje ukazuje na snažnu vezu između čulnog i motoričkog razvoja i mišljenja. To znači da postoji veza između motoričkog korteksa i delova frontalnog režnja zaduženog za rezonovanje – pokret stimuliše kreativnost. To znači da ako kao dete samo sedite ispred TV-a, postoje velike šanse da nećete postići svoj pun potencijal kao odrasla osoba. Igranje u pesku je i dalje najbolje za decu!
Komentari 0