Okosnicu nove koncepcije rada s decom od jaslica do polaska u školu čini novi Pravilnik o osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, koji je Ministarstvo prosvete objavilo u septembru, a kojim je, kako objašnjavaju iz ministarstva, stari pravilnik iz 2006. godine osavremenjen.
– Oslanjajući se na nove osnove programa, realni program u vrtiću kreira i osmišljava vaspitač prateći zainteresovanost i inicijativu dece za određenu problematiku, životne situacije u dečjem vrtiću i događaje u neposrednom okruženju, inicijative i predloge porodice. Vaspitač istražuje i promišlja, usmerava dečja interesovanja i podstiče njihovu kreativnost, saradnju i radoznalost – objašnjavaju za Kurir iz ministarstva kako će dogodine izgledati rad u vrtićima.
Pojašnjavaju da se nove osnove programa zasnivaju na veri u sposobnost svakog deteta predškolskog uzrasta da aktivno učestvuje u svom učenju i razvoju, te ističu kvalitet odnosa koje dete gradi s vršnjacima i odraslima, značaj prostora kao inspirativnog okruženja za igru, istraživanje i učenje.
– Nove osnove programa ne daju gotove sadržaje već su polazišta za razvijanje programa u realnom kontekstu vaspitne grupe, odnosno vrtića – napominju iz Ministarstva prosvete.
Preciziraju da su vrtići u obavezi da primene novi program rada u periodu od 1. septembra 2019. do 1. septembra 2022, a da će tokom sledeće godine biti sprovedena obuka vaspitača i stručnih saradnika za primenu nove koncepcije.
Komentari 0