Postavljajte pitanja otvorenog tipa
Ako dete nacrta nešto što liči na kuću i odrasli kažu: „Kako lepa kuća” ono nema nikakvu šansu da rasplamsa svoju maštovitost. Ali, ako mu kažete da vam samo kaže šta je nacrtalo otvarate mu vrata za izražavanje sopstvenih misli i kreativnosti a verovatno ćete imati i mogućnost da saznate da to uopšte nije kuća već sasvim nešto drugo.
Imajte na umu da je vaše dete predodređeno da uči
Hristakis tvrdi da „učenje i školovanje nisu isto“ i da današnja deca rade više stvari a manje nauče. Postoje roditelji i nastavnici koji se slažu da je veliki pritisak na deci i da moraju previše da uče umesto da se samo igraju, razdvajajući takvim razmišljanjem ove dve stvari, ali se Hristakis sa tim ne slaže.
Ona misli da deca mogu više da nauče kroz iskustveno i zajedničko učenje uz pomoć igre i dodaje: “Mnogo je dokaza da moramo da usporimo, da damo deci više vremena za igru, više vremena za prilagođavanje, više vremena za smisleno razmišljanje o tome šta rade, a ne da mehanički prave ukrase zato što je određeni praznik. Potrebno je da osluškujemo decu i da vidimo šta ih zanima ali, moram da naglasim, ne smemo ih raspustiti i pustiti samo da se igraju. Treba stvoriti takvo okruženje koje će detetu povećati uspeh u učenju kroz igru i druženje s drugima.”
Komentari 0