Aleksandar Pajić, posebni savetnik ministra prosvete, potvrđuje za „Novosti“ da je ovo plan sa kojim će Ministarstvo prosvete tokom leta izaći pred Vladu. Ona potom treba da usvoji akt o mreži javnih srednjih škola.
– Nastavnici neće ostati bez fonda časova, učenici neće biti oštećeni na bilo koji način. Namera je da se smanje nepotrebni troškovi i da se administracija dovede na realnu meru – objašnjava Pajić. – Učenici koji sada upisuju srednju školu nemaju razloga za brigu, jer će odeljenja objavljena u konkursu za upis ostati i kada se dve škole spoje u jedno pravno lice.
Optimizacija mreže škola počela je prošle godine u Beogradu, a ove godine, do septembra biće reorganizovano 38 srednjih škola. Njihov osnivač je Republika Srbija, pa predlog mreže škola donosi Ministarstvo prosvete, dok su osnovne škole u nadležnosti lokalnih samouprava i njima je poslat zahtev da daju svoje predloge za racionalnizaciju i optimizaciju školske mreže. U prvom roku, do 15. maja, malobrojne su na zahtev odgovorile.
Pajić objašnjava da im je krajnji rok ostavljen do marta naredne godine. Tako bi u drugoj fazi trebalo da bude spojeno 30 osnovnih i srednjih škola i formirano 15 mešovitih, u opštinama i gradovima širom Srbije.
Već u konkursu za upis u srednje škole objašnjeno je da će pre septembra neke škole biti spojene.
– Početni koraci optimizacije odnose se na srednje škole koje imaju velike objekte, a mali broj učenika. Planirano je pripajanje manje škole većoj, stvaranje nove škole uz zadržavanje svih učenika, smerova ili obrazovnih profila, ukrupnjavanje norme nastavnika uz što manje tehnoloških viškova i usaglašavanje prostora školskih objekata sa realnim potrebama – navodi se u konkursu za upis u srednje škole. – Očekuje se da neke škole budu brzo transformisane i već od početka nove školske godine da počnu da rade po planu nove organizacije.
U Ministarstvu prosvete objašnjavaju da je cilj optimizacije mreže škola poboljšanje efikasnosti, stvaranje boljih uslova za efikasnije i kvalitetnije obrazovanje, ali i uštede. U obzir su uzeti realni podaci sa terena, kao što su broj učenika i površine školskih objekata. Polazni dokument za izradu mreže škola izradila je Svetska banka, koja je pred državu i postavila uslov da se uredi školski sistem u kome je svake godine sve manje dece, a broj zaposlenih i troškovi se ne smanjuju.
Komentari 0