Ne osećaju se povezano sa nama
Kada deca ne obraćaju pažnju na naše zahteve to je zato što se ne osećaju povezano sa nama. Ona se mogu osećati nepovezano iz različitih razloga, npr: niste bili zajedno celog dana, možda ste se jako izdrali jutros jer je kasnilo u školu ili možda konstantno imate bebu u krilu, itd.
Rešenje: Pokažite saosećanje prema potrebama i željama vašeg deteta, i to ne samo kada izdajete naredbe već što češće možete. Saosećanje će vam pomoći da izgradite dobar odnos i dete će biti raspoloženo za saradnju.
Odustali su od nas
Deca u roditeljima vide vođu i hranitelja. Ako su ubeđeni da smo na njihovoj strani oni će želeti da nam udovolje. Ako primetite da je vaše dete sumnjičavo ili ste konstantno u borbi to je upozorenje da treba da poradite na vašem odnosu kako biste ga ojačali.
Rešenje: Pola sata vremena samo za njega, na dnevnoj bazi. Ovo izgleda tako tako jednostavno da mnogi roditelji potcenjuju uticaj ove strategije. Ali ovo uvek uspe. Čim dete oseti da imate vremena samo za njega i ono će imati vremena za vas.
I oni su samo ljudi
Primena sile izaziva odbojnost. Svako ljudsko biće odbija kontrolu i deca se po tome uopšte ne razlikuju. Što više se osećaju kontrolisano i pod komandom, više će se buniti. Na ovu činjenicu možete gledati pozitivno. Ako naučite dete da bude poslušno morate stalno biti u blizini da dajete naređenja i kad poraste ono neće znati kako da se zauzme za sebe.
Ako naučite dete samodisciplini ono će znati da misli na sebe i niko neće moći da ga iskoristi.
Rešenje: Birajte koje bitke ćete da vodite. Stavite mu do znanja da ste uvek na njegovoj strani i da uvek postoji izbor. Bolje je da učite i vežbate dete kako da se snalazi i šta da radi u određenim situacijama nego da želite da ga kontrolišete. Deca neće poslušati svoje roditelje iz veoma jednostavnog razloga: navikli su da ih ignorišu. Roditelji previše puta ne urade ono što su rekli. Znači deca ne čuju ne zato što su razmažena ili neposlušna. Poslušnost ne treba ni da bude cilj. Cilj je disciplina. Zar nije bolje imati dete koje želi da sarađuje? Saradnja je potpuno različita od poslušnosti kod koje je dete navedeno da uradi ono što je od njega traženo od strane nečega što je izvan njega.
„Moralnost znači raditi pravu stvar bez obzira šta vam neko rekao. Poslušnost je raditi ono što vem je rečeno bez obzira da li je ispravno.“
Možda vam empatijsko postavljanje granica izgleda suviše komplikovano ili kao da ima „previše posla“ oko njega. U početku jeste teško. Bilo bi lakše da deca odmah urade ono što se od njih traži. Ali dobra strana je što vežbanje ovih koraka uči dete samodisciplini, uči dete da ćete vi uraditi ono što ste rekli i ono će naučiti da nema potrebe da ga nešto zamolite 100 puta. Na kraju će vam biti mnogo lakše da ga ubacite u kadu.
Izvor: Najboljamamanasvetu.com
Komentari 0