Predlog o produžetku raspusta iznet je na sastanku Tima za škole, navodi se u saopštenju ministarstva.
„Nakon brojnih konsultacija i nakon sagledavanja celokupne situacije i predviđanja da se pik ovog talasa virusa očekuje sredinom meseca doneo sam odluku o produžetku raspusta. Učenici će spajanjem vikenda, državnog praznika i dodatna dva dana imati ukupno 9 slobodnih dana. Prvi radni dan biće ponedeljak, 21. februar“, rekao je ministar.
Prema rečima Ružića, „škole su kao i ranije, bezbedne zbog primene i poštovanja epidemioloških mera“.
„Prema pokazateljima, rast broja zaraženih učenika i nastavnika ne prati rast broja zaraženih u opštoj populaciji“, naveo je Ružić.
On je apelovao na učenike i zaposlene u sistemu obrazovanja da tokom predstojećeg raspusta budu odgovorni prema sebi i svojim najbližima i poštuju propisane epidemiološke mere kako ne bi došlo do novih zaražavanja.
Zbog trodnevnog produžetka jesenjeg raspusta u prvom polugodištu, kao i zbog ove odluke, škole su u obavezi da do kraja školske godine nadoknade dva radna dana, dok će školska godina biti produžena za tri dana i umesto do 21. juna trajaće do petka, 24. juna 2022. godine.
Odluka Tima za škole za nastavu od 7. februara
Od ponedeljka 7. februara, u srednjim školama i drugom ciklusu osnovne škole (5-8. razreda) nastava će se odvijati po kombinovanom modelu (dan za danom, učenici podeljeni u dve grupe), dok će učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole nastavu pohađati neposredno, odlučio je Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola.
Prema podacima iz nadzora preuzetim iz elektronskog sistema „Servis javnog zdravlja“ koje je Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja dostavio Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ u nedelji od 27. januara do 2. februara 2022. godine broj obolele dece školskog uzrasta od 6 do 18 godina je bio 4935 (0.64%) obolelih.
„Učešće dece školskog uzrasta u ukupnom broju potvrđenih slučajeva kovid-19 u istom periodu iznosio je 4,8 odsto. U osnovnim i srednjim školama na teritoriji Republike Srbije, ukupno je 87 (0,06 odsto) odeljenja (16 i manje učenika), koja su zbog najmanje tri slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog rada na onlajn nastavu u poslednjih 10 kalendarskih dana“, navedeno je u saopštenju.
Dodaje se da je ukupno 363 (0,9 odsto) odeljenja (17 i više učenika) koja su zbog najmanje dva slučaja infekcije učenika u odeljenju promenila način organizacije rada sa neposrednog na kombinovani model u poslednjih 10 kalendarskih dana i 143 (0,35 odsto) grupa u kojima se iz kombinovanog modela nastave prešlo na onlajn (pojava tri slučaja infekcije učenika) u poslednjih 10 kalendarskih dana.
Komentari 0