Verbalna stimulacija od 12-18 meseca
U ovom periodu motorički je aktivno, prepoznaje izvore zvuka iz okoline , imitira ono što drugi kažu, tako da to liči na na prave reči. Podsticanje razumevanja govora se razvija tako što se uspostavlja veza između reči i predmeta koji okružuje dete. Ne treba pogađati detetove želje na osnovu mimike i gesta jer se na taj način ne stimuliše izgovaranje reči. Zahtevati da dete objasni rečima, a ako ne može onda da imenuje jer tako se bogati rečnik. Na ovom periodu treba stimulisati artikulaciju i fonaciju. Detetov govor ne ispravljti već ponoviti iskaz ali pravilno.
Verbalna stimulacija od 18 meseci-2 godine
Dete razume okolinu, postavlja pitanja , učestvuje u razgledanju slikovnica, pričanju priča i kratkih pesmica. Uči obične reči i rečenice (daj, dođi, uzmi ,evo, to je …). Verbalna stimulacija u ovom periodu treba da bude obimna, ali u određenim granicama. Detetu treba približiti svet njegovog iskustva kroz slike i predmete koje ono razume.
Verbalna stimulacija dece od 2 -3 godine
Dete sve više priča, razume i oseća. Potrebno je sa njim više razgovarati, stimulisati glasove koje delimično izgovara, a zatim one koje uopšte ne artikuliše. Roditelj treba da razgovara sa detetom, da mu čita, izmišlja doživljaje na interasantan način, razgleda slikovnice sa razumljivim i jasnim slikama. Dete ne sme biti pasivan slušalac, treba povremeno pitati dete za mišljenje. Majka mora da pokaže interesovanje i da ume da sluša dete šta govori, jer mu se tako pruža prilika da samo govori.
Pozdrav,
Da li mi možete odgovoriti do koje detetove godine je prihvatljivo da ne može da izgovori slovo R? Hvala unapred
https://www.mojpedijatar.co.rs/poremecaj-izgovora-glasa-r-rotacizam/