Ružić je u intervjuu za Novi magazin ocenio da su obrazovanje i prosveta “sfera od nacionalnog interesa”, a da su prosvetne institucije pokazale “izuzetnu vitalnost i u vreme vanrednog stanja i tokom čitave krize izazvane korona virusom”. Ministar je rekao da je uveren da će, kada je reč o zaštiti od korona virusa, prosvetni radnici imati značajno mesto u redosledu prioriteta.
“Svakako da su prioritet zdravlje i bezbednost učenika, studenata, prosvetnih radnika i vannastavnog osoblja, ali odgovornost koju je prosvetni sistem pokazao najbolje se odslikava u činjenici da obdaništa, škole, fakulteti, studentski domovi nisu mesta na kojima je došlo do transmisije virusa. I dugujemo im veliku zahvalnost”, naveo je on.
On je rekao i da obrazovanje nije stalo, a da je prosvetni sistem je pokazao visok stepen adaptabilnosti.
“Završno s narednom školskom godinom, plan je da svi razredi osnovnih škola i gimnazija prođu kroz sveobuhvatnu reformu. Što se tiče redukovanja nastave, upravo imajući u vidu vanredno stanje i pandemiju, dali smo mogućnost nastavnicima da smanje nastavni plan do 20 odsto, a opet na osnovu stručne analize”, rekao je ministar.
Komentarišući primedbe na način na koji se u onlajn nastavu uključuju deca sa smetnjama u razvoju Ružić je rekao da je važno uključivanje Saveta roditelja. “Ukoliko školski odbor, u kojem sede i predstavnici lokalne samouprave, škole i roditelja odluče da je za njihovu decu najbolje da budu kod kuće i ne dolaze na redovnu nastavu, ja nemam ništa protiv”, dodao je on.
“Bitno je samo da u donošenju te odluke učestvuju i roditelji dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, i to je jasan stav Ministarstva, koji je i deo predloženog Uputstva za postupanje.”, rekao je ministar.
Izvor: Nova/Novi Magazin
Komentari 0