U karantinu, odrasli mnogo više gledaju vesti o novom koronavirusu i međusobno pričaju na tu temu. Oseća se uznemirenost, drugačije ponašanje, koje deca mogu da osete.
Kao i kod odraslih, određeni nepredvidljivi kritični događaji mogu prouzrokovati teškoće u regulisanju emocionalnih reakcija kod deteta. Kada su i roditelji sami uznemireni situacijom koja se dešava i dete će se teže adaptirati na novonastale okolnosti. U onoj meri u kojoj se roditelji otvoreno suočavaju sa svojim osećanjima i dete će ih otvorenije ispoljavati i samim tim biti manje zbunjeno. Savete o tome kako se ponašati u uslovima kada nije poznato, koliko ćemo ostati zatvoreni u četiri zida i na koji način zaštititi svoju decu, deli Nataša Janković, psiholog i porodični psihoterapeut iz MediGroup sistema koja je ujedno i jedan od članova iskusnog tima psihijatara i psihoterapeuta koji u ovom periodu pružaju besplatnu podršku preko Skype poziva, svakog radnog dana i vikendom od 08:00 do 20:00h.
Link za besplatnu podršku preko Skype poziva: https://www.medigroup.rs/programi/psiholosko-savetovaliste
- Razgovarajte otvoreno sa detetom – Poželjno je razgovarati otvoreno sa detetom o osećanjima kako biste stekli uvid u njihovo raspoloženje i na taj način mogli da im pomognete. Detetu bi trebalo što jednostavnijim rečnikom i prilagođeno uzrastu objasniti šta se dešava, izbegavajući traumatične detalje.
- Ne izlažite decu direktnim izvorima informisanja – Preporuka roditeljima je da decu ne izlažu direktnim izvorima informisanja nego da te informacije roditelji prvo selektuju i onda im saopšte. Sa manjom decom može se koristiti crtež ili igra.
- Dajte deci uputstva vezana za bezbednosne mere – Poželjno je dati detetu uputstva vezana za bezbednosne mere i insistirati na higijenskim navikama (pranje ruku, izbegavanje fizičkog kontakta i pipanja stvari kada su napolju, nema ljubljenja, pipanja lica…).
- Uspostavite svakodnevne rutine – Ono što deci pruža osećaj sigurnosti je uspostavljanje svakodnevne rutine. Savet je da roditelji ne odstupaju mnogo od uobičajene porodične rutine, da uspostave nove rituale i aktivnosti prilagođene novim okolnostima, koje su sada usmerene na boravak u kući. Potrebno je strukturirati vreme i toga se svakodnevno pridržavati (odrediti vreme za spavanje, buđenje, obroke, igru, zajedničke aktivnosti i praćenje nastave i izradu domaćih zadataka za školsku decu…).
Komentari 0