U slučaju nestanka deteta, u prvoj fazi mediji će prekinuti emitovanje programa, u prvih osam sati na svakih 30 minuta.
Direktor Centra za nestalu i zlostavljanu decu Igor Jurić rekao je da će se Amber Alert sistem “Pronađi me” razlikovati od sličnih sistema u svetu po tome što se radilo na prevazilaženju problema i manjkavosti koje su druge zemlje imale, ali i da je taj sistem prilagođen uslovima u Srbiji.
“Smatram da će naš sistem zaista dobro raditi jer smo ga mi podredili našem podneblju i onome što vidimo da jeste problem kada pričamo o nestancima naše dece. Moram reći da je sistem Pronađi me prvi u regionu i u većem delu zemalja Evrope”, rekao je Jurić za Tanjug.
Jurić je objasnio da će se sistem razvijati u dve faze.
Prema njegovim rečima, u prvoj fazi mediji će prekinuti sa emitovanjem svojih programa u prvih osam sati na svakih 30 minuta.
“Prekidanje će se ogledati u tome da će morati da se objavi jedna formatirana fotografija nestalog deteta sa osnovnim informacijama i eventualno neki podaci vezani za sam nestanak, u smislu gde je dete poslednji put viđeno, šta je imalo na sebi”, ukazao je Jurić.
Naveo je da će zatim mobilni operateri poslati svojim korisnicima poruku o nestalom detetu, zajedno sa linkom sajta Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).
Takođe, JP “Putevi Srbije”, aerodrom Nikola Tesla, autobuske i železničke stanice objavljivaće na ekranima informaciju o nestanku deteta.
Na pitanje koji su kriterijumi za pokretanje sistema, Jurić je naglasio da sistem ne može biti pokrenut sa svakim prijavljenim nestankom, već moraju biti ispunjeni određeni uslovi.
“Ukoliko je dete mlađe od sedam godina, sistem će se automatski pokrenuti. Takođe će se pokrenuti i ako je dete mlađe od 18 godina i ima neki oblik invaliditeta, kao i u situaciji kada se pouzdano zna da je dete u životnoj opasnosti”, objasnio je Jurić.
Istakao je da će isključivo policija voditi računa o pokretanju i prekidu sistema.
Jurić kaže da će druga faza nadogradnje sistema početi odmah nakon prve faze i ona će uključiti druge činioce koji treba da učestvuju u širenju informacija o nestalom detetu.
“Tu pre svega mislim na tržne centre, na benzinske pumpe, dakle naftne kompanije, tu će biti i banke i druga mesta gde je velika frekvencija ljudi. Ono što je takođe jako važno reći jeste da ćemo u toj drugoj fazi uključiti i društvene mreže”, naveo je Jurić.
Rekao je da je, prema njegovim saznanjima, MUP već u kontaktu sa kompanijom “Meta” kako bi se rešio problem odgovornih lica koja će garantovati da se objava o nestanku povuče kada dete bude pronađeno.
Komentari 0