Foto: Canva
Čak i ako vam se čini da su vam deca ista kao što ste bili u detinjstvu, to nije sasvim tačno. Predstavnici takozvane generacije alfa rođeni su u eri javnog interneta i pametnih telefona. Kao rezultat toga, bolje su upućeni u tehnologiju, nadmašuju svoje roditelje u sposobnosti brzog traženja informacija i lakše se prilagođavaju promenama u svetu oko sebe.
Ukratko, mentalna matematika (ponekad se tako naziva popularna tehnika) stvorena je za harmoničan i sveobuhvatan razvoj intelekta.
Međutim, svaka medalja ima lošu stranu. Prema naučnicima, deca koja provode mnogo sati dnevno sa telefonom u rukama (po pravilu je reč o rođenima posle 2010. godine) imaju poteškoće u koncentraciji, lošije savladavaju egzaktne nauke, često su rasejana i teško se udubljuju u izučavanje školskih predmeta.
Naučnici su razvili posebnu tehniku koja pomaže da se poboljša učinak dece u školi i zainteresuje ih za proučavanje tačnih nauka. Radi se o mentalnoj aritmetici. Ukratko, mentalna matematika (ponekad se tako naziva popularna tehnika) stvorena je za harmoničan i sveobuhvatan razvoj intelekta.
Uzrast dece
Stručnjaci smatraju da je najbolje doba za početak mentalne aritmetike između 4 i 16 godina. Da, raspon je prilično velik, ali upravo u ovom uzrastu učenici najbolje uče nove informacije. Međutim, ovde nema strogih ograničenja, tako da ljudi i stariji mogu da počnu ako žele – čak i stariji. Tehnika će im biti korisna kako bi se sprečila i usporila kognitivna oštećenja (na primer, oštećenje pamćenja).
Zahvaljujući njoj, ljudi uče da računaju u svom umu. U radu sa učenicima koriste se abakusi i sorobani – posebne table za brojanje. Strogo govoreći, nema razlike između njih. Ovo je isti uređaj, koji se u Japanu naziva soroban, au drugim zemljama sveta – abakus.
Kako se sprovodi mentalna aritmetika
Učenje brojanja u umu – Ovakvi časovi se zasnivaju na vizuelizaciji mentalne mape, kada se glavne misli i ključne reči prenose pomoću šematskih slika.
Upotreba mehaničkih računa – Računi se koriste za rešavanje aritmetičkih zadataka, uključujući i složene. Takve vežbe razvijaju finu motoriku i vizuelnu memoriju.
Vežbe logičkog mišljenja – Nastavnici koriste jednostavne igre i magične trikove kako bi pomogli učenicima da razviju veštinu brojanja i samostalno grade logičke lance u toku učenja matematike.
Razvijanje koncentracije i pažnje – Ova veština se trenira tokom upotrebe svih navedenih tehnika. Vremenom to postaje automatski za dete.
Šta daje mentalna aritmetika: prednosti tehnike
Zahvaljujući redovnoj nastavi, učenici postaju jači ne samo u matematici i drugim egzaktnim naukama. Vremenom, oni i njihovi roditelji vide i druge pozitivne promene:
- Razvoj pamćenja. U toku nastave, pamćenje se stalno obučava i poboljšava se veština pamćenja novih informacija.
- Razvoj finih motoričkih veština. Ovo se olakšava radom sa računima abakusa.
Povećanje akademskog učinka. Časovi mentalne aritmetike olakšavaju savladavanje školskog programa – to se odnosi na sve predmete, pa i na humanističke. - Formiranje interesovanja za učenje. Umesto dosadnih stubastih proračuna i nabijanja materijala, deca se uče da grade logičke lance i primenjuju razumljive šeme koje stvaraju interesovanje za sticanje novih znanja.
- Razvijanje veštine brojanja bez kalkulatora. Ova veština će pomoći detetu da reši složene probleme na časovima matematike i dalje.
- Razvoj koncentracije. Učenici se bolje koncentrišu, postaju manje rasejani i ne ometaju ih spoljašnji stimulansi.
- Sposobnost da se duboko udubi u proučavanje predmeta. Tehnika razvija naviku da se detaljno razume tema koja se proučava.
- Razvijanje veština obavljanja više zadataka. Veoma korisna veština koja će vam dobro doći ne samo u školi, već i kasnije u odraslom dobu.
- Sposobnost da završite ono što ste započeli. Na časovima mentalne aritmetike, nastavnici pomažu učenicima da razviju tako važan kvalitet kao što je odlučnost.
- Razvoj vizuelno-prostornog mišljenja. Pomaže u primeni nestandardnih pristupa u rešavanju složenih problema.
Komentari 0