Besplatni telefonski servis za roditelje koji imaju nedoumice u vezi sa vaspitanjem dece počeo j da radi na 0800 007 000
U domu za nezbrinutu decu „Moša Pijade“ počela je da radi savetodavna roditeljska linija, a mame i tate pozivom na besplatni telefonski broj 0800 007 000 mogu dobiti savete kako da reše brojne nedoumice vezane za roditeljstvo i vaspitavanje dece.
Linija će raditi od 17 do 20 sati, šest dana u nedelji, a zamišljena je kao pilot projekat koji će trajati dve godine, a nakon toga će se analizirati da li je opravdala očekivanja i u zavisnosti od toga videće se da li će preći u redovan servis.
Unicef je otvaranje linije pomogao sa 100.000 dolara, dok je Telekom obezbedio besplatnu liniju, softver i opremu. Direktor kancelarije Unicefa u Srbiji Mišel Sen Lo kaže da je linija za roditelje besplatna i poverljiva, a da roditelji neće morati da se predstave kada pozovu. On je rekao da i sam ima četvoro dece i da kao roditelj nije prošao obuku za roditeljstvo.
„Kada su moja deca bila mlađa da sam imao ovakvu liniju, da sam imao kome da se obratim, moj i njihov život bili bi lakši“, rekao je Sen Lo. U digitalnom svetu, kako kaže, teško je od baka i deka dobiti bilo kakav savet jer ni oni nemaju iskustva u toj oblasti.
U domu za nezbrinutu decu već deset godina radi SOS Dečja linija, gde dečaci i devojčice pozivom na broj 116111, mogu dobiti savete kako da reše problem vršnjačkog nasilja, kako da se uklope u društvo… Prošle godine SOS Dečja linija imala je više od 14.000 poziva, a obučeni terapeuti koji primaju pozive kažu da najviše zovu deca uzrasta 12 do 14 godina.
Direktor centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine u Zvečanskoj Zoran Milačić ukazao je da se nakon desetogodišnjeg iskustva sa SOS Dečjom linijom osetila potreba da se pokrene i roditeljska linija i da se nada da će nakon pilot projekta linija preći u redovan servis.
Izvor: Mondo
Komentari 0