Kako u razgovoru za naš list ističe rukovodilac Roditeljskog telefona Željka Burgund, mame su te koje najčešće okreću broj 0800 007 000, ali raste broj poziva baka i deka koje brine problematično ponašanje unuka ili imaju primedbe na to kako im deca vaspitavaju unuke.
„Roditelji predškolaca najčešće zovu jer im treba pomoć u razumevanju dečjeg ponašanja – mame i tate zbunjuju izlivi besa, insistiranje na zadovoljavaju potreba odmah i sada i prkošenje autoritetu. Onda im objasnimo da je to uobičajeno dečje ’testiranje granica’ i da moraju biti dosledni u sprovođenju vaspitnih pravila. Veliki broj roditelja koji okrenu naš telefon jednostavno zanima koje je ponašanje normalno i uobičajeno u nekom razvojnom dobu. Često postavljaju pitanja poput: ’Da li je normalno da moja devojčica od četiri godine nešto zna ili ne zna?’ ili ’Zbog čega se naš petogodišnji sin plaši mraka?’ Ponekad nam se čini kao da su roditelji zaboravili da su i sami bili deca”, u šali kaže Željka Burgund.
Kada su u pitanju školska deca, najčešći problemi su bežanje sa časova, nezainteresovanost za gradivo, gubljenje već uspostavljenih navika i uticaj lošeg društva.
„Roditelji nas često pitaju kako da nagovore dete da uči i kako da mu objasne da je obrazovanje važno. Sa ulaskom u pubertet, mame i tate brine naglo otuđenje dece, eksperimentisanje sa cigaretama i alkoholom, problemi sa ishranom devojčica i probuđena seksualnost”, ističe naša sagovornica.
Posebnu grupu roditelja koji traže pomoć stručnjaka ovog telefonskog savetovališta čine oni čija deca imaju veoma ozbiljne probleme sa psihoaktivnim supstancama i koji su pomoć već tražili od svih nadležnih institucija ali – bez uspeha.
„Mladi zavisnici od narkotika i alkohola često su skloni nasilju u porodici, kradu novac ukućanima ili prodaju vredne stvari iz kuće, a neretko čine i krivična dela”, ističe Željka Burgund.
Na roditeljskom telefonu radi 25 iskusnih stručnjaka humanističkih nauka (psihologa, pedagoga i socijalnih radnika), a ovu uslugu realizuje Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine iz Zvečanske. Strateški partner centra u projektu Roditeljski telefon je kancelarija Unicefa u Srbiji.
Usluga Roditeljskog telefona je besplatna, anonimna i poverljiva i pruža mogućnost mamama, tatama i svim osobama koje brinu o detetu da svoje dileme reše relativno jednostavno, u razgovoru sa ekspertom za oblast roditeljstva, bez obaveze da razgovor zakazuju, daju podatke i čekaju na red. Radno vreme Roditeljskog telefona je svakog dana, osim ponedeljka, od 17 do 20 časova.
Politika
Komentari 0