Razumevanje
Čitanje iste priče ponovo i ponovo pomaže detetu da razume sve delove priče: od sadržaja do likova i onoga što oni predstavljaju. Razumevanje i jeste poenta čitanja, zato svaki put kada dete čuje priču, ono je sve bolje i bolje razume. Svaki prolazak kroz tekst ili liustracije, vodi dete duboko u značenje priče i priprema ga za druge, složenije sadržaje u budućnosti. Često se dešava da mališani uz ponovno čitanje samostalno dolaze do skrivenih značenja, do rešenja problema ili do simboličkih vrednosti onoga o čemu se govori. S ovog aspekta, ponovno čitanje podstiče na dublje razmišljanje, stvaranje sinapsi u mozgu deteta i razvoj kritičkog mišljenja.
Samopouzdanje
Izražajno i čitanje s razumevanjem, zajedno grade čitalačko samopouzdanje kod dece. Mališani koji razumeju priču tako da su im jasne sve reči, rečenice i događaji u njoj, mnogo su sigurniji u svoje čitalačke spoosobnosti i mnogo više uživaju u čitanju. Takođe, oni imaju veću želju da nauče slova, da samostalno čitaju, a kasnije i da samostalno uče. Mala deca koja imaju omiljeno štivo, vrlo često uzimaju knjigu i „čitaju“ njen sadržaj svojim drugarima, gostima i ljudima u njihovoj blizini. Verujući u sebe i usvojeni sadržaj, oni na taj način pokazuju koliko su sigurni u svoje poznavanje materije i sebe, kao malog čitaoca.
Svi navedeni razlozi koji idu u prilog zahtevu „čitaj mi ponovo“ – verovatno neće olakšati vaše ponovno čitanje, ali će svakako pomoći da u toku njega ostanete budni.
Takođe, važno je i imati na umu da rano upoznavanje sa slovima, rečima, načinom građenja rečenica, stihovima i rimama… sve to dovodi do savršenog početka sticanja novih saznanja i pripremu mališana za školsko učenje.
Deca koja u ranom periodu savladaju osnovne veštine čitanja, lakše prihvataju svo školsko gradivo, ne trebaju pomoć pri čitanju zadataka i učenju lekcija, a to je veoma velika pomoć, kako za dete koje se susreće sa školskim sistemom, tako i za roditelje.
Jer – čitanje je osnova učenja.
Komentari 0